Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

“Bedrijfsfilmpje helpt sollicitanten over de streep”

Filmpjes waarin een bedrijf zichzelf voorstelt aan potentiële werknemers beïnvloeden de beslissing van de werkzoekenden om te solliciteren. Dit blijkt uit een onderzoek van StepStone. Bedrijven maken dan ook steeds vaker dergelijke video's om werkzoekenden een beter beeld te geven.

Uit het onderzoek blijkt dat bedrijfsvideo's op de meeste mensen een positieve invloed hebben. Slechts enkele personen kregen een negatieve indruk van een bedrijf na het zien van hun filmpje. Bij een derde van de ondervraagden beïnvloedde de video ook hun beslissing om voor een bedrijf te solliciteren. Hier zien we wel een verschil tussen de leeftijdscategorieën. Zo worden twintigers en dertigers duidelijk minder beïnvloed door bedrijfsvideo's dan oudere werkzoekenden.

Een bedrijfsvideo biedt werkzoekenden extra informatie over de job en het bedrijf, die ze niet krijgen in de jobaanbieding. De deelnemers verwachten in een filmpje vooral meer informatie te krijgen over de activiteiten van het bedrijf. Ze willen ook graag een idee krijgen van de werksfeer. Dit blijkt vooral voor vrouwen zeer belangrijk te zijn. Verder willen sollicitanten ook graag de kantoren te zien krijgen in het filmpje en willen ze de collega's leren kennen. Opvallend is dat 40-plussers veeleisender zijn en zoveel mogelijk informatie willen krijgen over alle aspecten.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Bron: Express.be