Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Automobilisten in België raken gsm kwijt

Als u binnenkort met de auto door België rijdt, is het verstandig om in Aarlen de telefoon op te hangen. Iedereen die in Aarlen betrapt wordt op mobiel bellen achter het stuur riskeert zijn gsm te moeten inleveren aan de politie. Dat is naar verluidt een Belgische primeur.

De inbeslagname is een maatregel van de nieuwe procureur des konings van Aarlen, Serge Lipszyc. Hij heeft de politie eraan herinnerd dat het strafwetboek voorziet dat ’het voorwerp van de inbreuk’ in beslag kan genomen worden. Politieagenten kunnen ook de sim-kaart, met alle gegevens, in beslag nemen. “Al gaan we niet beginnen met het demonteren van alle toestellen,” klinkt het in Aarlen. De bestuurder kan bij het parket een verzoek indienen om zijn toestel en kaart te recupereren.

Bron: Hln.be

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.