Regelmatig is binnen de politiek ophef over hoge bonussen en gouden handdrukken in het bedrijfsleven. Maar de pot verwijt de ketel. Gemeentesecretaris Arie van der Spek van Steenwijkerland vertrekt met een oprotpremie van 450.000 euro.
De oppositie van de gemeente is woedend, ze vinden het bedrag veel te hoog. De gemeente wil van Van der Spek af omdat de verhouding met het gemeentebestuur “verstoord was,” meldt de Meppeler Courant. Van der Spek zat al met behoud van uitkering sinds januari thuis. Hij was zes jaar in dienst. In het bedrijfsleven krijgt iemand per dienstjaar een maand salaris mee. Teun Leuftink vervangt de secretaris voorlopig en krijgt daarvoor 1300 euro per dag.
Bron: Telegraaf



