Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Alcoholprobleem velt topman HBO

Sommige topmannen hebben geen sprinkhanen nodig om zichzelf te gronde te richten. Chris Albrecht was de gevierde baas van het televisiestation HBO, in Nederland land bekend als producent van onder meer Sex and the City. De topman is ontslagen vanwege zijn alcoholprobleem.

Het begon allemaal met een gênante scene op een parkeerplaats in Las Vegas. Hij werd daar gearresteerd nadat hij zijn vriendin openlijk een pak rammel verkocht. Even leek hij de situatie nog te kunnen redden door er even tussenuit te gaan om te werken aan zijn alcoholprobleem. De nekslag kwam van de LA Times. De krant meldde dat HBO eerder al vier ton had betaald om een medewerkster die door Albrecht naar de keel was gegrepen het zwijgen op te leggen.

Dat was de druppel voor de bazen van Albrecht bij Time Warner. “Met grote spijt heb ik, op verzoek van Time Warner, ingestemd met het aftreden als voorzitter en ceo van Home Box Office. Ik neem deze stap in het belang van mijn collega’s bij HBO omdat niet kan worden toegestaan dat mijn persoonlijke omstandigheden hen hinderen bij hun werk.”

Bron: Quotenet

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.