Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Afgetreden topman motiveert studenten

Vier dagen geleden zei Victor Muller blij te zijn dat hij van alle ellende af was. Gisteren was de voormalige ceo van Spyker weer ouderwets optimistisch: “Het ondernemerschap is iets waanzinnigs moois.” Muller mocht zijn heldenverhaal ’Hoe Spyker weer een leading firm werd’, vertellen aan studenten van de TU in Delft.

Even besteedt Muller aandacht aan zijn aftreden. “Op een gegeven moment gaan ondernemers denken dat het bedrijf niet zonder hen kan. Dat niemand het beter kan dan zijzelf. Dan word je krijgsgevangene in je eigen gouden kooi. Bij Spyker zijn er mensen die beter een bedrijf kunnen leiden dan ik. Zij betalen de rekeningen en organiseren het bedrijfsproces. Daar ligt mijn passie niet.”

Over de Twijfels over het voortbestaan van het bedrijf en de kelderende koers van de aandelen wordt niet gesproken. Wel spreekt Muller over de deelname van Spyker aan de Formule 1. Dat zijn plannen vaak kritisch worden ontvangen, ligt vooral aan de negatieve volksaard. Die zouden niet trots zijn op hun geschiedenis en dus ook niet op een roemrucht automerk als Spyker. Om zich tegen dit negativisme te wapenen, heeft Muller veelvuldig een beroep gedaan op zijn enorme doorzettingsvermogen.

Bron: De Pers

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.