T-Mobile serieuze partner voor zakelijk Nederland
Met een aanhoudend sterke aanwas van zakelijke klanten – met name ook in de grootzakelijke markt – profileert
T-Mobile zich nadrukkelijk als serieuze partner voor het Nederlandse bedrijfsleven. Steeds meer ondernemingen en instellingen kiezen voor T-Mobile als innovatieve en servicegerichte provider van mobiele spraak- en datadiensten.
"Mobiel internet heeft vooral de laatste tijd een sterke vlucht genomen en is nu al een onlosmakelijk en essentieel onderdeel van de bedrijfsvoering van ondernemingen", constateert Bart Weijermars, Marketing Directeur bij T-Mobile in Nederland. Hij onderbouwt dat met enkele cijfers: "Meer dan vijftig procent van de grote bedrijven gebruikt momenteel dagelijks mobiel internet. Zakelijke klanten die gebruikmaken van mobiele e-mail versturen gemiddeld honderd mailtjes per maand vanaf de mobiele telefoon. Dagelijks wordt er meer dan drie miljoen keer mobiel contact gemaakt met internet voor e-mail, chatten, surfen en toegang tot bedrijfsapplicaties."
Innovatief
T-Mobile is innovatief en loopt voorop in mobiele communicatie, benadrukt Weijermars. "T-Mobile heeft als eerste in Nederland het snelle HSDPA-netwerk geïntroduceerd. We zijn ook de enige mobiele provider in Nederland die volledig onbeperkt internet biedt. Zakelijke klanten en ook consumenten betalen een vast bedrag per maand, ongeacht het dataverbruik, en komen dus nooit voor verrassingen te staan. Juist voor zakelijke klanten is het essentieel dat de kosten voor mobiel dataverkeer bekend zijn en niet afhangen van de hoeveelheid data die een bepaalde applicatie gebruikt." Het innovatieve karakter van T-Mobile uit zich ook in de producten en diensten die daarbij worden aangeboden, aldus Weijermars. "De Apple iPhone 3G is daar natuurlijk een voorbeeld van, maar ook de USB-sticks waarmee laptops verbinding kunnen maken met internet. Mobiel internetgebruik via de laptop neemt zeer sterk toe en is in het afgelopen jaar zelfs verdrievoudigd. T-Mobile speelt daarop in met een uitgebreid mobielinternetportfolio, waarmee elke klant een oplossing op maat kan worden geboden. T-Mobile heeft recent ook de dataroamingtarieven aanzienlijk verlaagd, waardoor zakelijke klanten ook in het buitenland op een prettige en kostenefficiënte manier gebruik kunnen maken van hun bedrijfsapplicaties." T-Mobile werkt samen met de toonaangevende laptopfabrikanten aan de verdere ontwikkeling van mobiele internetoplossingen, waarbij mobiel modem en simkaart geïntegreerd worden in het notebook. "De groei van mobiele toegang tot bedrijfsapplicaties zal hierdoor nog verder versnellen, zeker nu steeds meer leveranciers ook kleine, gunstig geprijsde laptops in hun assortiment opnemen, waarmee mobiel werken kostentechnisch eerder binnen bereik komt."
T-Mobile was ook de eerste mobiele aanbieder die op verschillende locaties Wi-Fi HotSpots ter beschikking stelde voor snel draadloos internet onderweg, vertelt Weijermars.
Zorgeloos
"Bij de meeste zakelijke abonnementen en ook bij een iPhone-abonnement is onbeperkt gebruik van T-Mobile HotSpots standaard inbegrepen. Dat past ook in ons streven om onze zakelijke klanten overal en altijd zorgeloos gebruik van mobiele telefonie en data te bieden. Een ander voorbeeld dat bijdraagt aan zorgeloos mobiel gebruik is de gratis vervangservice die we bieden als onderdeel van een zakelijk abonnement." In de grootzakelijke markt toont T-Mobile zijn innovatieve karakter op diverse fronten, stelt Weijermars. "Denk bijvoorbeeld aan koppelingen tussen het vaste en het mobiele netwerk, de bedrijfscentrale op locatie gekoppeld aan het mobiele netwerk en specifieke oplossingen waarbij bedrijfsprocessen ondersteund worden met communicatie. Mobiele communicatie wordt bijvoorbeeld toegepast in intelligente beveiligingssystemen, die verdachte activiteiten of bewegingen automatisch detecteren en dan een alarmmelding via de mobiele verbinding doorgeven aan een meldkamer of alarmcentrale. Dergelijke bedrijfsspecifieke oplossingen worden in samenwerking met gespecialiseerde partners ontwikkeld, waarbij we wel zorgen dat de klant één aanspreekpunt heeft voor zijn totale mobiele oplossing." T-Mobile is druk bezig met de integratie van twee bedrijven – T-Mobile en Orange – maar ook van twee netwerken, stelt Weijermars. "We combineren deze twee kwalitatief hoogwaardige netwerken, maar daarnaast investeert T-Mobile nog altijd heel veel in zijn netwerk, dat wereldwijd bekendstaat als een van de beste. Toch is er altijd ruimte voor verbetering, mede doordat we een enorme groei in datagebruik zien. We zorgen ervoor dat onze klanten ook in de toekomst, wanneer er nog intensiever gebruik wordt gemaakt van ons netwerk, kunnen rekenen op een optimale dienstverlening. Bovendien hebben we met de overname van Orange andere frequenties erbij gekregen, die ons helpen een nog betere dekking – met name indoor – te realiseren. Vooral voor zakelijke klanten is een uitstekende dekking natuurlijk een belangrijk criterium."
Klantwaardering
Mobiele communicatie is cruciaal voor bedrijven, benadrukt Weijermars nogmaals. "T-Mobile speelt daarop in met enerzijds innovatieve producten en diensten en anderzijds met een duidelijk onderscheidende klantenservice en -ondersteuning. Dat blijkt ook telkens weer uit de klanttevredenheidsonderzoeken die we regelmatig laten uitvoeren. Klanten waarderen onze persoonlijke aanpak en flexibiliteit, de helderheid in zowel de communicatie als in het productaanbod en het altijd nakomen van afspraken. Voor ons is dat geen verrassing, want wij behandelen onze klanten zoals we zelf als zakelijk bedrijf graag behandeld willen worden. We weten de loyaliteit van onze klanten op waarde te schatten en daarom belonen we trouwe klanten, als enige mobiele operator in Nederland. Een bedrijf dat langer klant is krijgt automatisch korting, zonder daarvoor te hoeven onderhandelen. We zien dan ook dat steeds meer zakelijke klanten, van kleine bedrijven tot zeer grote multinationale ondernemingen, die kenmerkende, persoonlijke aanpak van T-Mobile weten te waarderen."