Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Advertorial – PartnersinPerspective

"Onze filosofie: meer ondernemerschap en blijvende resultaten."

PartnersinPerspective brengt meer ondernemerschap in bedrijven. Het zogeheten resultancybureau wil, vormgegeven in een partnership met de opdrachtgever met wederzijds commitment, resultaten boeken die ondernemingen zichtbaar en voelbaar beter maken. En die, meer nog, beklijven. Dat is het gezamenlijke belang dat opdrachtgever en adviseurs delen. Zegt mr. Georgette Schlick, directeur van het adviesbureau dat een nieuwe manier van denken in ondernemersland bepleit: het denken in mogelijkheden.

De filosofie van PartnersinPerspective ligt besloten in de naamgeving van het bureau. Het is een filosofie die is gebaseerd op de beginselen innovatie, ondernemerschap en vrijheid. Het is een opvatting over het ontwikkelen van oplossingen voor ondernemersvraagstukken die volstrekt afwijkt van wat gebruikelijk is in het raadgevende bedrijfsleven.

"Ondernemerschap delen met opdrachtgevers, dat is de essentie. Zo'n partnership levert resultaten op, resultaten die bedrijven zichtbaar en voelbaar beter maken", stelt Georgette Schlick vast. "We geloven in het realiseren daarvan en gaan niet eerder de deur van de opdrachtgever uit voordat we die resultaten inderdaad en blijvend hebben geboekt. Wij helpen bedrijven die stap naar meer ondernemerschap te zetten. Een dergelijke benadering is broodnodig bij Nederlandse ondernemingen. Vandaar dat PartnersinPerspective geen traditioneel consultancybureau is, maar een, wat wij noemen, resultancybedrijf."

Het nieuwe denken
"PartnersinPerspective staat voor het nieuwe denken; het denken in mogelijkheden. Dat is niet soft, integendeel, het begint met passie. De kwaliteit van onze dienstverlening is intrinsiek, het is een integer model. Dit betekent dat wij dezelfde belangen hebben als de opdrachtgever, belangensynchronisatie dus. Consequentie daarvan is dat wij ons niet alleen committeren aan de opdrachtgever en het project, omgekeerd dient de opdrachtgever ook aan ons en onze resultaten gecommitteerd te zijn. Wat is volgens hem het probleem, wat is volgens hem de oplossing, binnen welke tijdspanne leveren we resultaten op? Het gaat erom hoe zij tegen hun uitdagingen en problematiek aankijken. Dat is de basis van ons partnership met opdrachtgevers. Zij zijn onze partners, zitten naast ons en delen de oplossingen met ons. Perspectief, dat is het blijvende resultaat, dat erop is gericht de dingen anders te doen. We doen daarbij onder geen beding concessies aan onze beginselen."

Model werkt
Georgette Schlick: "Bedrijven worden uitgedaagd op kennis die zij zelf niet in huis hebben. De consultancyomgeving biedt specialismen, steevast op functionele gebieden zoals finance, organisatie, HR en ICT. Maar wat bedrijven echt nodig hebben, is ondernemerschap. Dat is het grootste goed. Ik durf de stelling aan dat de traditionele consultant passé is; het uren schrijven kan echt niet meer. Verwacht van ons niet louter strategisch advies, maar implementeren of zelfs forceren, meer realiseren dan adviseren. Ik wijs erop dat we voor ondernemersvraagstukken geen blauwdruk uit de kast halen. Elk geval is uniek en verdient een unieke oplossing. En daarbij zijn we tot in het extreme transparant en integer."

"Ik heb als directielid van Brunel een aantal jaren aan de andere kant van de tafel gezeten. Ik ken de frustratie van veel managers dat de traditionele consultant veelal geen tailormade oplossingen biedt, maar met methodieken werkt. Erger, dat ze vaak langer blijven dan aanvankelijk de bedoeling was en vaak ook met meer mensen komen dan was ingeschat. Nog erger, dat de beleving is dat ze veel kosten en verhoudingsgewijs weinig opleveren. Dat wil zeggen, als ze de deur uitgaan, zit de opdrachtgever met een document in handen dat vaak nog helemaal geen beslag heeft gekregen in de organisatie. Juist om deze redenen was het voor mijzelf gemakkelijk om voor PartnersinPerspective te kiezen. Bedrijven blijvend beter maken is immers een veel betere route."

"Sommige ondernemers zeggen dat het niet werkt, maar wij hebben in de afgelopen zes jaar het tegendeel bewezen. Ik constateer dat bedrijven de meeste pijn lijden doordat er geen ondernemers meer aan het roer zitten, maar rekenmeesters en bestuurders."

PartnersinPerspective beweegt zich onder meer op het vlak van productontwikkeling, marketing, omzetverhoging, efficiencyverbetering, verkoopmotivatieprogramma's, interim-management en het ontwerpen van financieringsmodellen. Ze zijn actief in tal van sectoren en branches, zoals telecommunicatie, energie, transport en logistiek. Recente resultaten zijn de ontwikkeling van het gratis dagblad DAG en het bedenken van de zogeheten Plukcode, een manier waarop bedrijven bijvoorbeeld nieuwe medewerkers kunnen werven.

Zelfverplichtend
De resultaatgerichte aanpak van PartnersinPerspective zien we terug in de financiële afspraken met opdrachtgevers. "Geen urenfabriek dus, maar wel calculeren met een bonus, die wordt gemeten aan de hand van de tevredenheid van de opdrachtgever. Opdrachtgevers dragen onze kosten en committeren zich, maar als zij niet tevreden zijn, hebben wij geen winstmarge. Echt met de billen bloot. We hebben immers dezelfde belangen als de opdrachtgever: het creëren van waarde staat centraal. Dat maken we ook expliciet."

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

"De filosofie van PartnersinPerspective is vanzelfsprekend zelfverplichtend. Het bedrijf wil uitsluitend ondernemende medewerkers aantrekken. Onze afdeling HR stimuleert ondernemerskwaliteiten bij de medewerkers. Zij voelen als individu ook de pijn die ondernemers voelen. Zij, ervaren, eigenwijs, creatief en toch pragmatisch en communicatief vaardig, bepalen voor een belangrijk deel ons onderscheidende vermogen." PartnersinPerspective bewijst in de zakelijke praktijk het gelijk aan zijn zijde te hebben. In minder dan zes jaar tijd is het resultancybureau gegroeid naar een omvang van 170 medewerkers.