Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Advertorial – Getronics Pinkroccade

Iedere gebruiker zijn eigen portie ICT

De vraag naar ICT-oplossingen verschuift van maatwerk naar gestandaardiseerde oplossingen. Of liever gezegd: maatwerk door standaardisatie, want uiteindelijk wil iedere gebruiker zijn eigen portie ICT. Daarbij heeft de ICT-topbestuurder de itdaging
om zijn bijdrage aan de business inzichtelijk te maken. Getronics PinkRoccade helpt
organisaties daarbij.

Volgens Michel de Meijer, CEO Getronics PinkRoccade, is ICT uit de hoek van kostenbesparing gekropen. "Meer en meer is ICT de motor van groei en innovatie. Grote organisaties beseffen dat er met de inzet van ICT een hogere businesswaarde te creëren is. Topbestuurders vragen zich af: hoe maak ik dit inzichtelijk naar de business en hoe kunnen we ICT op de goede manier inkopen? Bestuurders kiezen ervoor de regie uit handen te geven of zelf te behouden. Kies je ervoor de onderdelen in de keten bij diverse specialisten uit te besteden, of is het voor organisaties het beste om alle onderdelen bij één leverancier onder te brengen. En dan volgt de vraag: hoe verzorg je de complete integratie?"

Mens centraal
Michel de Meijer heeft een uitgesproken mening over de waarde van ICT voor mensen. De prestaties van een organisatie worden bepaald door het succes van haar medewerkers. Getronics PinkRoccade heeft daarom ook het perspectief van de mens en de informatie die hij tot zijn beschikking heeft centraal gesteld in de bedrijfsstrategie. Iedere individuele gebruiker van ICT heeft eigen informatiebehoeften, maar wil wel altijd en overal op een veilige manier kunnen werken. Het perspectief van de gebruiker is dus leidend, niet de technologie of de processen. Dat maakt ons onderscheidend in de markt van ICT-dienstverleners."

Serviceperspectief
"Het perspectief van de mens projecteren we op een viertal domeinen van dienstverlening. Zo hebben we op het gebied van werkplekdienstverlening een concept ontwikkeld waarbij organisaties voorbereid zijn op de toekomst: Future Ready Workspace. Dit concept gaat uit van een gestandaardiseerde werkplek waarbij security, connectivity en collaboration tools standaard zijn ingericht. Op basis van verschillende gebruikersprofielen wordt vervolgens gekeken voor welk type gebruiker er welke additionele functionaliteit geboden moet worden. Hetzelfde geldt voor de servicearchitectuur, opnieuw toegespitst op de eindgebruiker, waarbij die op locatie of op afstand (remote) geholpen kan worden. Daarbij kan onze klant ook nog aangeven of hij wil dat gebruikers worden geholpen vanuit eigen land, bijvoorbeeld via onze servicedesk in Beek, of vanuit Boedapest."

Migratievraagstukken
Informatie voor gebruikers is van nog groter belang als het gaat om toegang tot businessapplicaties. "Grote organisaties worstelen met migratievraagstukken waarbij belangrijke applicaties die voorheen zijn ontwikkeld op basis van oude technologie nu naar een nieuwe wereld gebracht moeten worden. Waar veel andere ICT-dienstverleners al snel volledig nieuwe technologie naar binnen brengen, verzorgen wij met onze Application Replatforming-oplossingen dat het technologieplatform wordt vervangen zonder dat de applicatie wordt aangetast. Op die manier kan een organisatie gefaseerd van de oude wereld naar de nieuwe wereld overschakelen. Aangezien wij jarenlang kennis hebben opgebouwd van bestaande omgevingen in cruciale bedrijfsprocessen, zijn wij als geen ander in staat om een en ander te verbouwen naar een nieuwe situatie. Vaak in combinatie met offshoring en op zo'n manier dat organisaties kunnen blijven functioneren. Je mag ons met recht de grootste ICT-verbouwer van Nederland noemen", aldus Michel de Meijer.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Datacenter en hosting
"Zoals ik al zei, is beschikbaarheid voor ICT-gebruikers heel belangrijk. Eigenlijk moet dat vanzelfsprekend zijn. Daarom hebben wij op drie locaties in ons land datacenters ingericht waarbij niet alleen 24-uursbeschikbaarheid vooropstaat, maar ook het zo goed mogelijk verdelen van capaciteit voor gebruikers. En dat allemaal in de best beveiligde omgeving die je je maar kan voorstellen. Voor het goed verdelen van de capaciteit heeft Getronics PinkRoccade het concept Utility One ontwikkeld. Iedere klant betaalt naar werkelijk gebruik van capaciteit, waarbij we de applicaties van de klant ook nog bij ons in beheer kunnen nemen. Daarmee ontstaat een situatie waarin de klant geen software koopt, maar een dienst afneemt. ‘Software as a service' is hiermee zeer actueel geworden."
Professional services
"Ondanks dat organisaties steeds meer beheer uit handen geven, vragen nog voldoende bedrijven om ondersteuning op eigen locaties. Daarmee kan de klant zelf meer kennis opdoen of besluiten om bepaalde ICT-processen die dicht tegen hun eigen kernactiviteiten aan zitten goed te organiseren en wellicht later alsnog uit te besteden."
"Iedere organisatie heeft zo zijn eigen wensen. Het is wel opvallend dat onze grootste groei met name afkomstig is van klanten die integrale dienstverlening bij ons afnemen. Daarmee wordt het belang van ICT-dienstverlening leveren vanuit de totale ICT-waardeketen nog eens onderstreept."