Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

6 profiteurs van slecht nieuws

Ryanair kreeg 15 procent meer boekingen sinds de kritiek in KRO Reporter. 6 merken die ook weinig last hadden van negatieve publiciteit.

Piloten van Ryanair deden recentelijk in KRO Reporter een niet zo heel vleiend boekje open over het luchtvaartbedrijf. Ryanair ontkende alles en beschuldigde de televisiemakers van leugens. Een woordvoerder vertelde vandaag tegen het FD dat er 15% meer Nederlandse boekingen zijn geteld in de afgelopen twee weken. "De KRO-uitzending was gratis publiciteit", aldus de woordvoerder, die ook nog meldt "dankbaar" te zijn voor de aandacht.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Ryanairs voorgangers

Alhoewel de genoemde cijfers niet direct op waarheid te controleren zijn, komt het wel vaker voor dat negatieve publiciteit weinig impact heeft op bedrijven, of zelfs leidt tot betere verkoopcijfers. Een overzicht van Ryanairs voorgangers, met de wellicht overbodige vermelding dat niet alle aandacht positieve gevolgen heeft (zeker niet als Youp van 't Hek erbij betrokken is). Al kan je er natuurlijk altijd een creatieve draai aan geven.