Niet alleen in Nederland wordt geklaagd over de grote hoeveelheid van ambtenaren, ook onze zuiderburen vinden dat de overheid het met minder werknemers af kan. De Belgische ondernemersorganisatie Unizo wil dat 10.000 lagere federale ambtenaren die de komende jaren met pensioen gaan, niet meer worden vervangen.
“Dat de ambtenaren met veel te veel zijn, en gemiddeld niet genoeg presteren, is nog beleefd uitgedrukt,” zegt Unizo-topman Karel Van Eetvelt. “Er is geen land in West-Europa met verhoudingsgewijs meer ambtenaren dan België en toch laten efficiëntie en klantvriendelijkheid van dat overheidsapparaat te wensen over.”
Bron: HLn.be



