1. Focus op een aspect van je business
Wat heb je op dat moment nodig? Dwaal niet af naar de bijzaken. Dat maakt je boodschap voor de gesprekspartner alleen maar onduidelijk. Maak duidelijk wat uw bedrijf onderscheidt van andere. Maar ga niet te ver. Direct aansturen op verkoop, schrikt af. Uw gesprekspartner moet uw verhaal duidelijk kunnen doorvertellen.
2. Maak duidelijk naar wie u op zoek bent
Als u liever een keer met een zakenrelatie van uw gesprekspartner wil praten, geef dan met voorbeelden aan wat u kunt doen voor die persoon. Maak duidelijk waarom u hem of haar wil spreken. Zodat uw gesprekspartner weet waarom hij u moet doorverwijzen.
3. Spreek met bestaande relaties afzonderlijk af
Neem de tijd om er achter te komen wat uw zakenrelaties bezighoudt. Waar werken ze op dit moment aan? Met wie werken ze samen? Wat gaan ze komende maanden doen. Tijd mag dan geld zijn, maar investeren in zakenrelaties loont altijd.