Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Creëer het juiste aanbod aan B2B content

Weten dat het inzetten van content marketing binnen een B2B marketingstrategie een aanrader is, is één ding. Maar het ook daadwerkelijk gaan inzetten, dat is een heel ander verhaal.


Want hoe creëer je het juiste aanbod aan B2B content? Welke vragen dien je jezelf te stellen en welke stappen dien je te nemen? Oftewel, welke stappen dien je te zetten om content marketing op de juiste manier te kunnen inzetten? Iedereen die met deze vragen in zijn maag zit, zou eens een kijkje moeten nemen bij het recente artikel ‘Step-by-Step Templates for Mapping your B2B Content’ van Barbra Gago op de website van het Amerikaanse Content Marketing Institute. Deze expert op het gebied van onder meer content mapping heeft namelijk een stappenplan ontwikkeld, waarmee bedrijven in staat worden gesteld om stap-voor-stap het juiste aanbod aan B2B content te ontwikkelen.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Het Content Mapping Process

Volgens Gago bestaat het Content Mapping Process namelijk uit zes relatief eenvoudige stappen. In de eerste plaats dien je te beginnen met het identificeren van jouw klanten. Stap twee is vervolgens gericht op het vaststellen van de vragen die jouw klanten zichzelf stellen, gedurende de verschillende fases binnen het inkoopproces. Probeer hierop volgend gedurende stap 3 deze vragen te beantwoorden en bedenk op welke manieren je deze antwoorden het beste zou kunnen overbrengen naar de juiste personen. Dit vormt namelijk een goed uitgangspunt voor het kritisch beoordelen van de – binnen het bedrijf – al beschikbare content bij stap 4 en uiteindelijk de “mapping” van de beschikbare én geschikte content gedurende stap 5. Pas dan zal bij de 6e en laatste stap duidelijk worden waar de gaten zitten en op voor welke punten nog extra content dient te worden gecreëerd.

Een stap-voor-stap template

Zo kort samengevat klinken deze stappen wellicht nog wat vaag, maar ook daar heeft Gago een oplossing voor gevonden. Ze heeft namelijk niet alleen het Content Mapping Process schematisch uiteengezet, maar ook voor elke stap een stap-voor-stap template ontworpen, om elke fase zo optimaal mogelijk te kunnen uitvoeren. Kortom, ben je al tijden op zoek naar hulp bij het ontwikkelen van het juiste aanbod aan B2B content? Lees dan nu het gehele artikel ‘Step-by-Step Templates for Mapping your B2B Content’ en downloadt alle behulpzame templates in PDF formaat.

Bron: www.marqit.com
 

Over de auteur: Thomas Gussekloo is online marketeer van Marqit

Over het podium: Ook uw visie geven op ontwikkelingen binnen uw vakgebied? Plaats een artikel op MT Podium. Log in op mt.nl/profiel en voeg onder 'activiteiten' uw artikel toe. Interessante bijdragen worden meegenomen in de nieuwsbrief en op home geplaatst. MT Magazine publiceert bovendien periodiek 'Het beste van MT Podium'.