Hoe kwam je op het idee van Revirda?
“Ik heb bovengemiddeld veel tijd in taxi’s doorgebracht, in mijn vrije tijd en tijdens werkuren. Zo kwam ik erachter dat de meeste chauffeurs eerlijk en oprecht van karakter zijn. Eigenlijk zijn ze, in veel opzichten, de interessantste mensen die je ooit zomaar zal ontmoeten. Niet alleen als het gaat om persoonlijkheid, maar ook als het gaat om de uitdagingen waar ze dagelijks mee te maken hebben. Technologie kan ze daarbij helpen. Met Revirda kunnen zowel jij en ik als de taxichauffeur van een meer efficient systeem profiteren. Het is een win-win situatie.”
Wat maakte het het meest lastig om je idee te realiseren?
“Als iemand die de overgang maakt van een dagelijkse corporate baan naar ondernemerschap, is het erg lastig om de relatieve houvast in je leven los te laten en grote onzekerheden te omarmen. Die onzekerheden zitten nu eenmaal opgesloten in elk denkbaar aspect van het opzetten van je eigen bedrijf.”
Wat maakt jouw service uniek?
“Waar wij aan ons best voor doen bij Revirda, is dat alle taxichauffeurs in staat worden gesteld om meer geld te verdienen met minder rijden. De meeste concurrenten die een mobiele service bieden, proberen passagiers ertoe te zetten een ritje te boeken via hun mobiel. Daarentegen hebben wij een Driver Intelligent Service ontwikkeld dat 24 uur per dag ondersteuning geeft aan taxi-chauffeurs. Onze applicatie geeft continu aan waar passagiers zich bevinden in de stad, en geeft inzicht op welke tijdstippen je veel passagiers had in het verleden, zodat chauffeurs hier op in kunnen spelen.”
Wat is het exacte verdienmodel?
“Revirda biedt zijn Driver Intelligent Service op basis van een abonnementsmodel. Deze is geheel gericht op chauffeurs die het voordeel willen hebben van accurate, realtime informatie over potentiële passagiers, zodat ze op de juiste tijd op de juiste plek zijn.”
Ben je op zoek naar groeikapitaal?
“We hebben sinds de start aan bootstrapping gedaan. We spreken wel regelmatig met angels en vc’s, maar we hebben eigenlijk geen acute behoefte aan groeikapitaal.”
Wat zijn tot nu toe je resultaten?
“Nadat we afgelopen december zijn gestart, lag onze focus in ons eerste kwartaal op customer development en het ontwikkelen van prototypes. Sinds maart hebben we er een derde teamlid bij, en zijn we in contact getreden met chauffeurs voor het opzetten van een pilot. Die vinden plaats op verschillende plekken in de wereld, waaronder Australie, Amsterdam en Athene. In juli is de eerste pilot gestart.”
Wat voor resultaten streef je na in 2013?
“Dit jaar zullen we eerst ons product en ons aanbod verder verfijnen, aan de hand van onze pilots. En we zullen onze service open gaan stellen, om de eerste omzet te kunnen gaan genereren. Het plan is om in 2013 echt over te gaan naar een groeimodus en onze service te lanceren in verschillende wereldsteden.”