Deelnemers kunnen de producten aan hun vrienden aanbieden op hun startpagina. Wordt een product verkocht via de Facebookpagina van een reseller, dan ontvangt hij of zij commissie.
“Het doel is om zo meer Facebookleden naar onze Facebookshop te trekken,” zegt Carl Messemaeckers van de Graaff, oprichter van Sebastiaen, tegen FashionUnited. “Onze naam is nog vrij onbekend, waardoor het lastig is om bezoekers in de Facebookshop te krijgen.” Volgens de oprichter hebben zich al een aantal resellers aangemeld en naar verwachting zal dit aantal de komende tijd groeien.
Customizing
Sebastiaen kiest ook op andere vlakken voor een strategie waarbij het hulp krijgt van de community. Naast reselling kunnen klanten ook meehelpen in het ontwerpproces van het nieuwe gezinsmerk. Messemaeckers van de Graaff: “Customizen is echt een trend; je ziet het ook in de auto-industrie met de Citroën DS3. Mijn overhemden kon ik online al een tijdje customizen en je ziet dat meer merken het doen, maar casual kleding is een uitzondering. Daarin zagen wij nog een gat in de markt.”
Sebastiaen positioneert zichzelf als een mvo kledingmerk, door volledig fair trade te produceren en alleen biologisch katoen te gebruiken. De collectie wordt door kleine producenten gemaakt in India en een deel van de winst wordt gedoneerd.