Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Met deze 4 tips verbeter jij je content marketing

Content marketing: welk bedrijf doet er dezer dagen niet aan? Of het altijd even succesvol is voor je potentiële klanten is echter maar de vraag. Sprout geeft je vier tips om je content marketing te verbeteren.

Frank Cespedes doceert aan de Harvard Business School en doet daar onderzoek naar content marketing. Hij leerde dat bedrijven de afgelopen 5 jaar 800 procent meer blogs uitbrachten, terwijl de meeste blogs nauwelijks aandacht krijgen van het publiek. Zo’n 5 procent van alle blogs krijgt 90 procent van alle engagement.

Dat kan efficiënter, dacht Cespedes. Hij deed daarom onderzoek naar 34 miljoen interacties tussen klanten en content die verzameld worden op het platform DocSend. Hier kunnen salesorganisaties hun documenten voor prospects, oftewel potentiële klanten, uploaden en delen. Op Harvard Business Review komt hij met vijf strategieën voor betere content marketing. Wij delen deze tips met je.

1. Lever korte stukken af

Prospects krijgen ladingen aan content marketing binnen, dus je moet ze kort en krachtig overtuigen. Cespedes stelt dat de gemiddelde weergavetijd van content marketing 2 minuten en 27 seconden is, een periode waarbinnen prospects bepalen of ze  eventueel met je in zee willen gaan of niet. Zorg dat de stukken to-the-point zijn: er moet voldoende informatie in zitten om de klant te overtuigen.

Indien je je content marketing in documenten stopt, is een lengte van twee tot vijf pagina’s aan te raden, stelt Cespedes. Als je document langer is, kijken prospects minder aandachtig naar alle pagina’s.

2. Mobile is overgewaardeerd

De afgelopen jaren is er veel gehamerd op mobile, waar je je als content marketeer op zou moeten richten. Cespedes stelt op basis van zijn data dat je je beter op alle verschillende formats kunt richten, dus ook desktop, om er maar een te noemen. Sterker nog, hij stelt dat als een lead tot een ware kans is uitgegroeid de meeste prospects je content via hun desktop bekijken en niet op hun mobiele telefoon.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

3. Er is geen perfecte dag

Staar je niet blind op de dag waarop je je content verstuurt aan prospects. Cespedes merkte dat er helemaal geen perfecte dag is voor het versturen van content. Potentiële klanten lezen berichten op iedere dag van de werkweek vrijwel even goed. Toegegeven, op dinsdag, woensdag en donderdag werden de berichten iets beter gelezen en op maandagochtend en vrijdagmiddag iets minder. Toch zijn deze verschillen verwaarloosbaar.

4. Prospects leren graag van anderen

Je prospects lezen het liefst over hoe anderen jouw product hebben gebruikt. Uit het onderzoek van Cespedes blijkt dan ook dat case studies als content marketing een voltooiing van wel 83 procent hebben. Op die manier weten potentiële kopers meteen hoe je je product zou kunnen toepassen en wat anderen gedaan hebben. Dit kan als motivatie gelden om zelf een aankoop te doen.