LVMH boekte in het eerste kwartaal een omzet van 8,3 miljard euro. Dat was 16 procent meer dan een jaar eerder. Die plus was vooral te danken aan de gunstige ontwikkeling van de euro ten opzichte van andere valuta. Tegen constante wisselkoersen resteerde een groei van 3 procent.
Gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten nam de omzet bij alle onderdelen toe, behalve bij de drankendivisie. De verkoop van champagne, cognac en whiskey van het moederbedrijf van merken als Moët & Chandon, Dom Pérignon, Hennessy en Glenmorangie zakte met 1 procent. Dit onderdeel houdt onverminderd last van de anticorruptiemaatregelen in China, waardoor grote cadeaus in het Chinese zakenleven grotendeels in de ban zijn gedaan.
Sterkste groei
Het onderdeel Mode en lederwaren was met 3 miljard euro verantwoordelijk voor het grootste deel van de omzet. De verkopen van merken als Luis Vuitton, Marc Jacobs, Donna Karan en Givenchy namen met 1 procent toe, waarbij de gunstige wisselkoersen uiteindelijk voor een groei van 13 procent zorgden.
De sterkste groei werd geboekt bij parfums en cosmetica en de horloges en juwelen van het concern. Die divisies boekten met merken als Miss Dior, Bulgari en TAG Heuer plussen van respectievelijk 6 en 7 procent.