Op donderdag 31 maart organiseren we op de redactie van MT/Sprout in Amsterdam – na de primeur met Kalo Bagijn – de tweede editie van How I did it, een interactief en invite-only event waar succesvolle ondernemers hun kennis en ervaring delen over het opschalen van een bedrijf. Dit keer niet één, maar twee gasten: Sjuul Berden en Thijs Verheul, oprichters van United Wardrobe.
Opgeslokt door een eenhoorn
De twee richtten samen met Thijs Slijkhuis in 2013 tweedehandskledingplatform United Wardrobe op. In de zes jaar dat de drie ondernemers hun bedrijf bouwden, hebben ze grotendeels de wind in de rug. Mede geholpen door de groeiende populariteit van gebruikte kleding.
Hun ambities zijn helder. Het bedrijf moet uitgroeien tot unicorn. Maar in 2020 worden de twintigers zelf opgeslokt door een eenhoorn. De ondernemers scoren een miljoenendeal met Vinted. Berden verhuist mee, Verheul kiest zijn eigen pad en richt zich op andere ondernemersavonturen.
Een groot succesverhaal? ‘We hebben ziek veel geluk gehad’, verklapte Verheul afgelopen in gesprek met MT/Sprout. Zo kostte een mislukte expansie naar Frankrijk United Wardrobe bijna de kop, ‘We dachten Frankrijk we te pakken met een miljoentje.’
Cruciale keuzes
Welke keuzes waren cruciaal bij het bouwen aan hun bedrijf? Wat zijn de belangrijkste lessen? Welke fouten zijn er gemaakt? Hoe sluit je zo’n megadeal? Hoe kies je tussen meeverhuizen naar de nieuwe eigenaar of je ‘kindje’ definitief vaarwel zeggen? Enne, wat heeft die deal ze nu eigenlijk opgeleverd?
Twee wildcards
De redactie van MT/Sprout organiseert How I did it exclusief voor startup-founders en is invite only. Per editie nodigen we 25 ondernemers. Daarnaast geven we telkens twee wildcards weg. Wil jij deze inspirerende avond ook meemaken? Stuur ons een e-mail naar [email protected] en vertel waarom je er graag bij bent.