“Slash van Guns N’Roses tweette: ‘Angry Birds is als een drug, maar dan goedkoper.’ Ik luisterde veel naar hun muziek als kind, dus ik dacht: nu hij dat zegt, geloof ik het eindelijk.
Ik dacht altijd wel dat het spel het succes kon halen dat het nu heeft, maar ik was gespannen en had het gevoel dat we de boel draaiende moesten houden en geen tempo mochten verliezen. Hoe blijven we bij? Wat is de volgende stap? Hoe blijven we nummer 1?
Ik heb het gevoel dat we aan het lopen zijn, terwijl we moeten rennen. Elke dag denk ik: waar zitten onze zwakke punten? Stuk voor stuk zijn we die nu aan het aanpakken. Die stappen zou ik sneller willen zetten. Onze honger naar meer succes groeit, hoe verder we komen.
Toen we Angry Birds lanceerden, kregen we fanmail waarin stond ‘Ik hou van het spel, maar alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft: maak meer levels’. Dus één van de eerste doelen die we hadden was om meer levels te maken. Maar daarna begonnen fans weer te klagen dat er niet genoeg levels waren. We bleven dezelfde berichten krijgen. Toen we lanceerden hadden we ongeveer zestig levels. Nu zo’n driehonderd.
Als je iets leuk vind, en het blijft hetzelfde, zul je hoe dan ook verveeld raken. Daarom proberen we steeds met nieuwe dingen te komen in een andere vorm. Dat kan een nieuw spel zijn, maar ook een film. Als er een nieuwe update aankomt, denken we na over welke speeltjes we daaraan kunnen koppelen. We hebben veel ideeën voor nieuwe karakters, maar de huidige karakters blijven in de spotlight. Angry Birds gaat op elk mogelijk platform uitkomen.
Ik ga niet op mijn lauweren rusten. Ik weet hoe fragiel de gaming industry is. De ene dag kun je nummer 1 zijn, en de volgende dag niets meer voorstellen. Een paar keer hebben we die nummer-1-positie al verloren, en ik geef toe: dat beviel me niet.”
Lees ook:
- Angry Birds haalt 30 miljoen euro op
- ‘Rovio moet Google en Facebook voorbij gaan’
-
Game als nieuw businessmodel in de voetbalwereld
- Nieuwe investeringen voor gameplatform Tudou
Tekst: J.J. McCorvey
© Inc Magazine