“Ik ben heel lang koppig geweest, en ik denk ook verstandig in die zin”, zegt Jitse Groen, oprichter van Thuisbezorgd.nl en Takeaway.com. Hij kreeg al tijden met regelmaat telefoontjes van investeerders, maar wachtte tot afgelopen jaar met het aannemen van groeikapitaal. Daarmee is hij nu met name in Duitsland hard aan het uitbreiden. “We moeten daar nog wel echt aan de bak, want we willen wel nummer 1 of 2 worden, positie 3 vinden we niet goed genoeg. Het is een knokpartij om daar de markt op te komen. Er is veel concurrentie en niet al te nette concurrentie. Je hebt heel snel een advocaat op je dak als je iets doet wat je concurrenten niet bevalt.”
In een nieuwe aflevering van Groeigeld vertelt hij over omgaan met piekmomenten – op drukke tijden verwerkt het bedrijf 250 bestellingen per minuut -, investeerders, de fouten die hij maakte in België en de concurrentiestrijd.
Lees ook:
5 internationale lessen van Thuisbezorgd.nl
Thuisbezorgd.nl haalt 13 miljoen euro op