Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50: Dekbed Discounter knalt door 100 miljoen euro omzet

De meritocratie ten top: begon Niels Verwij zijn online beddenwinkel Dekbed Discounter in 2014 nog met een lening van 5.000 euro bij zijn ouders, dit jaar al knalt hij door de 100 miljoen euro omzet. Verwij schrijft daarvoor wel twee- tot drieduizend orders per dag.

Dekbed Discounter
Wat: Webshop met beddengoed
Wie: Niels Verwij (30)
Sinds: 2014
Omzet: 40 miljoen euro (2018)
Werknemers: 54
Daagt uit: beddenwinkels
Website: dekbed-discounter.nl

Op je dertigste al een bedrijf met een omzet van 40 miljoen euro leiden, dat kunnen niet velen zeggen. Niels Verwij wel. Sinds hij in 2014 webshop voor scherp geprijsde bekbedden en bedartikelen Dekbed Discounter begon (met 5.000 euro geleend geld van zijn ouders), groeide zijn bedrijf als kool. Met een serieus marktaandeel van 10 procent daagt hij inmiddels alle bricks-and-mortar-beddenwinkels uit. Online kan Verwij immers goedkoper leveren dan de offline-reuzen en consumenten hoeven er niet meer de deur voor uit.

Innovatief leasemodel

Dat Verwij meer is dan zomaar een internetmarktman met dekens en lakens, bewijst hij door zijn innovatieve leasemodel voor banken en boxsprings, waar hij sinds enige tijd de markt mee opgaat. Het leasen van producten heeft de toekomst, als we bedrijven als Auping en Beter Bed mogen geloven. Het is beter voor het milieu en het is een mooi verdienmodel voor bedrijven, consumenten kunnen erdoor betalen naar gebruik. Verwij stelt het model in zijn branche zelfs te hebben geïntroduceerd.

“Dekbed Discounter onderscheidt zich in de branche door altijd voorop te lopen met nieuwe ontwikkelingen”, vindt Verwij. “Dit komt door het jonge en dynamische team, maar ook door de spraakmakende acties die wij neerzetten en het motto ‘overtref altijd de klantverwachting’.”

Verdere groei

Groeien blijft voorlopig een constante factor in het leven van Dekbed Discounter. Dit jaar knalt Verwij al door de 100 miljoen euro omzet. Dekbed Discounter schrijft daarvoor wel twee- tot drieduizend orders per dag, waarmee het de grootste webshop in beddengoed is van de Benelux.

Overnames doen schuwt Verwij voor die groei niet, getuige recent nog de overname van het failliete Koopjedeal.nl. Ook blijft Verwij nieuwe productgroepen aan zijn assortiment toevoegen, zoals meubelen en woonaccessoires. Het idee is dat de klant uiteindelijk alles voor in huis bij Verwij en de zijnen moet kunnen kopen.