Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Tiqets snelstgroeiende startup van Nederland

De omzet van de Amsterdamse startup Tiqets groeide de afgelopen drie jaar met 2000 procent. Daarmee kreeg het bedrijf uit handen van The Next Web en Adyen de titel 'snelstgroeiende startup van Nederland'. Tegen Sprout vertelt mede-oprichter Luuc Elzinga vlak voor de prijsuitreiking: 'Ik hoop dat we winnen, want ik kan slecht tegen mijn verlies.'

Tiqets verkoopt online kaarten voor de meest populaire attracties in wereldsteden, waardoor je niet langer in de rij hoeft te staan. ‘We zijn van strategie veranderd en daarna ging het heel hard. Ik ben trots op het team en de manier waarop we er in zijn geslaagd om de focus vast te houden,’ vertelt Elzinga.

Kansen voor startups

Hans ten Hagen van organisator Adyen vertelt dat de online betalingsprovider zo’n tien jaar geleden zelf begon met een stoutmoedig idee in een pand langs de kanalen van Amsterdam. ‘Nu zijn we zelf een van de meest veelbelovende tech-bedrijven van de wereld. Dat is een grote beloning en we willen andere startups ook die kans geven.’

Naast Tiqets maakten ook deze bedrijven kans op de zogehete Tech5-award: 

Blendle – Maakt het mogelijk om met microbetalingen de beste artikelen uit publicaties over de hele wereld te lezen.

Bux – “Doe mee met de big boys” is de slogan. Een app om gemakkelijk mobiel te beleggen.

Sendcloud – De schakel tussen webshops en postorder bedrijven.

Pastbook– In een handomdraai de foto’s van social media in een geprint fotoboek. 

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Ik had het niet verwacht, want je weet niet hoe snel de andere bedrijven groeien

Ambitieus de zomer in

Tiqets is trots op het winnen van de derde editie van de ondernemersprijs. Elzinga: ‘Ik had het niet verwacht, want je weet niet hoe snel de andere bedrijven groeien. Tiqets heeft de afgelopen drie jaar een snelle groei doorgemaakt, maar we staan echt nog maar aan het begin. Wij zijn op dit moment actief in zeven Europese steden. Voor de zomer komen hier nog veertien bij, ook buiten de EU. De vakantiestroom komt langzaam op gang en daar willen we handig gebruik van maken. Dus het is hard werken.’