Taco interviewt in de podcast Drive ondernemers die miljoenenbedrijven runnen, maar ze begonnen allemaal klein. Vaak letterlijk aan de keukentafel of op een zolderkamer. In Drive duiken we in de oorsprong van hun bedrijf en ondernemerschap: waarom werden ze ondernemer? Wat zat er tegen? Hoe zijn ze zo succesvol geworden?
Luister naar de podcast:
Sprout sprak Patrick Hurenkamp (foto rechts) voor het eerst in 2014, toen hij net – samen met Bart Troost – was gestart met Bloomon. Kort daarvoor had hij afscheid genomen van het Duitse Rocket Internet, voor wie Hurenkamp de Benelux-afdeling leidde. Met de Rocket-snelheid in de genen besloot hij de bloemenwereld te gaan opschudden met een abonnementsdienst die bloemen direct vanaf zo’n 100 kwekers naar de huiskamer stuurt.
Deze week haalde het bedrijf, inmiddels actief in 5 landen, ruim 21 miljoen euro op bij het Belgische investeringsfonds Fortino Capital.
In deze aflevering van Drive vertelt Hurenkamp onder meer:
– Hoe hij van Bloomon een wereldmerk wil maken
– Waarom hij per se zélf zijn eerste tv-commercials wilde maken, en hoe je daar online de resultaten van kunt meten
– Hoe Bloomon groeit dankzij ‘Objectives and Key Results‘, onder meer op het gebied van klanttevredenheid en het team
– Hoe hij door te werken met hypotheses veel geld bespaarde
– Waarom ook zijn moeder gewoon moet betalen voor haar Bloomon-abonnement
Luister ook naar de afleveringen met:
– Heleen Dura – Van Oord
– Rogier van Camp (Leapp)
– Hugo de Koning (YoungCapital)
– Jeroen Doorenbos (Belsimpel)
– Mark Vletter (Voys)
– Martijn van Rossum (Studelta)
– Jacqueline Zuidweg (Zuidweg & Partners)
– Taco Carlier (VanMoof)
Instructies om de podcast via je telefoon te beluisteren: iPhone | Android | Windows Phone