Taco interviewt in deze podcast ondernemers die miljoenenbedrijven runnen, maar ze begonnen allemaal klein. Vaak letterlijk aan de keukentafel of op een zolderkamer. In Drive duiken we in de oorsprong van hun bedrijf en ondernemerschap: waarom werden ze ondernemer? Wat zat er tegen? Hoe zijn ze zo succesvol geworden?
Taco praat in deze aflevering met Rogier van Camp. Hij is oprichter van Leapp, een winkelketen van opgeknapte Apple-producten (in 2015 al eens Sprout Challenger). Het bedrijf, in 2014 én 2015, de snelst groeiende retailer van Nederland, opende de afgelopen jaren 24 eigen winkels. Sinds kort verkoopt Van Camp zijn producten ook via Kijkshop, BCC en Expert.
In deze aflevering van Drive vertelt Van Camp onder meer:
– Waarom hij vindt dat je de fase van idee naar executie beter zonder vreemd vermogen kunt doen
– Hoe Apple stiekem kwam kijken in een van zijn winkels – en nu een goede partner is
– Hoe een artikel in het Eindhovens Dagblad voor een doorbraak zorgde
– Hoe je nerds niet alleen vriendelijk tegen klanten te laten zijn, maar ook echt kunt laten verkopen
– Waarom je je als ondernemer moet omringen met opperhoofden, in plaats van indianen
– Waarom hij de klantenwaardering voor zijn bedrijf eigenlijk te hoog vindt
Luister ook naar de afleveringen met:
– Hugo de Koning (YoungCapital)
– Jeroen Doorenbos (Belsimpel)
– Mark Vletter (Voys)
– Martijn van Rossum (Studelta)
– Jacqueline Zuidweg (Zuidweg & Partners)
– Taco Carlier (VanMoof)
Instructies om de podcast via je telefoon te beluisteren: iPhone | Android | Windows Phone