Edwin de Jong zette online fietswinkel FietsUniek op toen hij nog maar 17 was, al was hij al jaren daarvoor bezig met ondernemen, bij zijn vader op de markt. In vier jaar tijd wist hij een procent marktaandeel te veroveren in de fietsmarkt. Door slim te ondernemen en allerlei partijen aan elkaar te koppelen, kan hij zijn fietsen goedkoop aanbieden en de concurrentie voorblijven, vertelde hij in zijn pitch op het podium.
De jury – investeerder Hubert Deitmers, topondernemer Duncan Stutterheim, winnaar van 2012 Steijn Pelle, oud-deelnemer Thiemo van Rossum en Sprout redactiechef Karin Husslage – prees De Jong om zijn no-nonsence houding, zijn uitgedachte plan en de schaal die hij bereikt heeft. “Er staat echt een totaalplaatje, hij heeft over alles nagedacht”, zei Duncan Stutterheim, die zelf ook op zijn negentiende begon met ondernemen. “Hij heeft slimme logistiek opgezet en heeft ook een oplossing voor als er een fiets stuk gaat. Ik denk dat hij ver gaat komen.”
Naast De Jong waren Lisa Hillen (Beauty by Lisa), Giels Brouwer (Sci Sports), Milan van den Bovenkamp (SellanApp) en Ivo Minjauw (SocialExpress) genomineerd voor de finale van de 25 onder de 25. De Jong ging naar huis met de eretitel, twee kaarten voor de Sprout Challengerday en een jaar gratis licentie op Copernica Marketing Software.