Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Op welke plek is KPN Getronics in haar zeven vakgebieden geëindigd in de top van de beste ict-bedrijven van 2010? Alle bedrijfsgegevens op een rij.


 
MT ICT-onderzoek 2010

Outsourcing: 3e
Consultancy: 8e
Detachering: 5e
Beheer & Onderhoud: 3e
Kantoorautomatisering: 8e
Communicatie: 7e
Web: 2e

Adresgegevens

Maanplein 55, 2516 CK Den Haag
T 070-343 43 43
E afhankelijk van de vraag, informatie op www.kpn.com

Directie

Ad Scheepbouwer, ceo

Profiel

KPN is de toonaangevende leverancier van telecommunicatie- en ICT- diensten in Nederland en biedt consumenten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. Voor zakelijke klanten verzorgt KPN volledig beheerde telecommunicatie-
en ICT-oplossingen. KPN-dochter Getronics biedt wereldwijd ICT-diensten aan en is in de Benelux marktleider in werkplekbeheer. In Duitsland en België volgt KPN een meermerkenstrategie in de mobiele markt en neemt daar met E-Plus en BASE een derde positie in. KPN beheert met iBasis een efficiënte, op IP gebaseerde infrastructuur. KPN bediende (in 2009) meer dan 41,2 miljoen klanten, waarvan 32,9 miljoen met een mobiele en 4,7 miljoen met een vaste telefoonaansluiting, 2,6 miljoen internet en 1 miljoen televisieklanten. KPN haalde in 2009 een omzet van 13,5 miljard euro
en een Ebitda van 5,2 miljard euro, Getronics een omzet van 2,2 miljard euro. KPN is in 1989 verzelfstandigd en beursgenoteerd in Amsterdam.

Kernactiviteiten

Vaste en mobiele telefonie, internet-, televisie en ICT- diensten en -producten.

Specialiteit

KPN wil zich onderscheiden met vernieuwing en betrouwbaarheid. Het bedrijf hanteert de begrippen eenvoud, persoonlijk en vertrouwen als kernwaarden van zijn handelen en voor zijn medewerkers.

Doelgroep

Verschillende doelgroepen worden via aparte merken bediend. Consumenten in Nederland kiezen uit KPN (vaste en mobiele telefonie), Hi (mobiele telefonie voor jongeren), Telfort (mobiele telefonie en internet ‘zonder opsmuk’) en XS4ALL (internet). In Nederland, Duitsland en België voert KPN de telefoniemerken Simyo (goedkope simcard) en Ay Yildiz (gericht op de
Turkse gemeenschap), in België het merk BASE en in Duitsland E-Plus. De zakelijke markt kan kiezen uit de merken KPN, Getronics, XS4ALL, Gemnet, Newtel en CSS.

 

Wekelijks de nieuwsbrief van Werk en Leven ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Zie hieronder een overzicht van alle bedrijven

Accenture  AccountView AdobeSystems AFAS
Alcatel-Lucent Apple Benelux Atos Origin Avaya
BT Capgemini Centric CIBER Nederland
Cisco Citrix Systems CSC Ctac
Dell Ericsson ESRI Exact
Fox-IT Fujitsu Google Entreprise HP
IBM Imtech ICT InfoSecure Inter Access
Kahuna KPMG KPN Lenovo
Logica Lost Boys McAfee International Microsoft
Nokia Novell Oracle Ordina
Progress SAP Siemens Simac ICT
Sogeti Solcon Sony Ericsson T-Mobile
TCS Triple P UNIT4 UPC
VCD IT Groep  Verizon Business Vodafone VX Company
XS4ALL Yacht    

 

Zo wordt de kerstborrel op kantoor geen nachtmerrie: 7 tips

Medewerkers die dronken op de bar dansen, een getrouwde collega versieren, ruzie maken met een leidinggevende, rare berichtjes op sociale media plaatsen of onderweg naar huis van hun fiets vallen. De laatste bedrijfsborrel van het jaar is vaak de gezelligste, maar kan ook vreselijk uit de hand lopen.

grensoverschrijdend gedrag evita lammes
Foto: Getty Images

De bijzondere sfeer rond de feestdagen, de drank die rijkelijk vloeit, de vrije dagen in het vooruitzicht, de terugblik op het afgelopen jaar: allemaal ingrediënten die de kerstborrel heel anders kunnen doen verlopen dan je voor ogen had. Vooral omdat mensen op een werkgerelateerde borrel sneller dronken worden dan in gezelschap van vrienden of familie.

Incidenten kunnen achteraf grappige anekdotes worden, maar op het moment zelf valt er meestal weinig te lachen. Ernstig wordt het zelfs als werknemers na afloop van een bedrijfsfeestje aangeschoten achter het stuur kruipen. Juridisch valt de werkgever misschien niets te verwijten, maar die heeft wel degelijk een sociale en morele verantwoordelijkheid.

Drank op bedrijfsborrels verbieden gaat de meesten te ver en komt de sfeer ook niet ten goede. Maar wie slim is, houdt het feestje wel in de hand. Zeven tips voor een borrel waar je ook de volgende dag nog met een goed gevoel op terugkijkt.

#1 Geen drank op de werkvloer

Het lijkt goedkoop en makkelijk om de borrel in de eigen kantine te houden, maar dat is niet altijd handig. Als mensen zelf hun wijn inschenken of biertjes tappen, is maathouden een stuk lastiger. In veel bedrijven hebben medewerkers pasjes waardoor ze te allen tijde het pand in en uit kunnen lopen. Dat maakt het moeilijk om het feestje af te sluiten zonder dat er nog groepjes blijven hangen of door het pand gaan dwalen. Kies dus liever voor een kroeg in de buurt.

#2 Zorg voor inhoud

Geef een (korte!) presentatie over de resultaten van het afgelopen jaar, zet de best presterende medewerkers in het zonnetje, verloot de relatiegeschenken die zijn binnengekomen. Een gezamenlijke activiteit houdt de sfeer leuk en voorkomt dat drinken de voornaamste bezigheid wordt.

#3 Stel een eindtijd

Geef vooraf niet alleen aan wanneer het feest begint maar vooral ook wanneer het eindigt. Hou je aan die eindtijd, ook al is het nog zo gezellig. Geef het personeel van het restaurant of de kroeg door dat er niet meer wordt geschonken, of kies voor een locatie die om een bepaalde tijd dichtgaat. Collega’s die toch door willen feesten, kunnen dat elders op eigen gelegenheid en kosten doen.

#4 Serveer (veel) hapjes

Alcohol komt op een lege maag veel harder aan. Zelfs één glas kan dan al te veel zijn om nog te gaan rijden. Zorg dus dat er voldoende te eten is en hou het niet bij een schaaltje pinda’s. Het kan ook een idee zijn om aan het begin van de avond kort te borrelen en daarna met elkaar aan tafel te gaan. Wie met de auto is, kan dan vooraf één drankje meedoen, en tijdens het diner water drinken zonder zich een ‘spelbreker’ te voelen.

#5 Consumptiebonnen

Beetje kinderachtig misschien, maar wel effectief. Een andere mogelijkheid is om alcoholvrije drankjes onbeperkt te laten ronddelen en consumpties mét alcohol bij de bar te laten afhalen. Dat stimuleert dat drank en fris worden afgewisseld en doet medewerkers die helemaal geen alcohol drinken minder uit de toon vallen.

Wekelijks de nieuwsbrief van Werk en Leven ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Wekelijks de nieuwsbrief van Werk en Leven ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

#6 Geef het goede voorbeeld

In sommige bedrijfsculturen worden een paar (of te veel) borrels na werktijd heel normaal gevonden. Het is dan ook lastiger om op een feestje grenzen te stellen. Wees duidelijk over waar jouw bedrijf staat. Laat weten dat je dronkenschap bij medewerkers niet professioneel vindt, ook niet op een bedrijfsborrel. Zorg er uiteraard voor dat je zelf ook niet te veel drinkt.

#7 Regel vervoer

Als je echt een groot feest wil geven en geen beperking wil stellen aan de hoeveelheid alcohol die wordt genuttigd, regel dan taxibusjes of een overnachting. Dit voorkomt uiteraard alleen dat medewerkers dronken achter het stuur kruipen. Ander ongewenst gedrag hou je er niet mee tegen.