Luister aflevering 16 van Je baan of je leven:
Abonneren op Je baan of je leven kan o.a. via Spotify.
Overzicht én druk
Uit een groot onderzoek van LinkedIn blijkt dat 63 procent van de mensen werkt met to-do-lijstje. Het helpt hen dingen op een rijtje te zetten en beter overzicht bewaren van de dingen die die dag of die week gedaan moeten worden. Het zorgt voor minder stress en (geef maar toe) het geeft bovendien een kick als je alles op je lijstje lekker hebt afgevinkt.
Tegelijkertijd hoor je ook dat mensen druk ervaren omdat ze hun to-do-lijstjes eigenlijk zelden of nooit afkrijgen. Aan het eind van de dag, of aan het eind van de week, staan er altijd nog dingen op. Die lijstjes zijn dus eigenlijk zowel een vloek als een zegen. Connie de Jonge en Donovan van Heuven geven je tips hoe je zo’n to do lijst wél voor je laat werken.
Jouw werk-privé-uitdaging
Heb jij een dringende kwestie op worklife-gebied? Stuur een mail naar [email protected] en wie weet gaan we op zoek naar antwoorden voor jouw werk-privé-uitdaging.