#1. ’90
Wanneer Singlesday precies is begonnen is niet zeker. Naar verluid startte de dag midden jaren ’90 op Chinese universiteiten als een anti-valentijnsdag. De datum van 11.11 is gekozen omdat de grote hoeveelheid 1’en die het gevoel van alleen zijn bevestigen.
#2. 8 minuten
8 minuten had China’s grootste online verkoper Alibaba nodig om een omzet van 1 miljard dollar te bewerkstelligen. De nummer twee van China,
#3. 14,153 miljard dollar
Was de totale omzet die Alibaba vorig jaar bewerkstelligde tijdens Singlesday. Een toename van 52 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Ook voor dit jaar wordt weer een nieuw record verwacht, 15 miljard dollar roept de één, de ander heeft het over 20 miljard dollar omzet. Het bedrijf omarmde in 2009 de verkoopdag als goede manier om de omzet te verhogen, sindsdien is de omzet gigantisch gestegen op Singlesday:
#4.35 miljoen mannen
Door de éénkindpolitiek zijn er in het land 35 miljoen meer mannen dan vrouwen. Wat zorgt voor een druk op de – jonge – mannen om een vriendin te zoeken. Een dag om de bijkomende vrijheid van het vrijgezellenbestaan te vieren komt dus meer dan eens als een welkome afwisseling.