Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Vedder & Vedder

Vedder&Vedder Challenger50

Anne en Esther Vedder verkopen wereldwijd gepersonaliseerde, handgemaakte en betaalbare sieraden met hun webshop Vedder & Vedder.

Wat: gepersonaliseerd sieradenmerk
Wie: Anne en Esther Vedder (34)
Daagt uit: de juweliersbranche
Sinds: 2016
Website: vedder-vedder.com

Anne en Esther Vedder waren al sinds hun kindertijd dol op sieraden en maakten en verkochten hun eigen sieraden. Toen ze hun communicatiestudies in Amsterdam afrondden, kreeg ze van hun moeder gouden kettingen waar ze een persoonlijk tintje aan wilde geven. Dat bleek onmogelijk, dus besloten de zussen het zelf te doen en een bedrijf te beginnen.

Marketing via BN’ers

Met weinig tot geen budget bedachten ze creatieve oplossingen om Nederlanders over sieraden te vertellen. Een daarvan was het actief benaderen van bekende Nederlanders. Een gouden greep. Het liep storm nadat BN’ers als Anna Drijver, Carice van Houten en Chantal Janzen gespot werden met Vedder & Vedder-sieraden en deze op hun socialemediakanalen postten. Maar ook internationale sterren zoals Rita Ora zijn fan van het merk.

Anne Vedder: ‘We maken sieraden die zo persoonlijk en dierbaar zijn, dat het vaak erfstukken worden. Hierdoor onderscheiden we ons echt van de complete sieradenbranche.’

Groei tijdens corona

Hun sieradenmerk Vedder & Vedder is in zeven jaar tijd getransformeerd tot een miljoenenbedrijf. Dit jaar verwacht Vedder & Vedder een omzet van 8,5 miljoen. Vooral tijdens de coronaperiode zijn ze megahard gegroeid, vertelt Anne Vedder: ‘Omdat iedereen online ging shoppen en wij een van de eerste sieradenbedrijven zijn die zich op e-commerce focust. We groeiden zo hard dat we bijna de vraag niet aan konden.’

Anne en Esther veroverden het middensegment van de sieradenmarkt door de sieraden naast persoonlijk ook betaalbaar te maken. Met hun podcast, talkshow, documentaireserie en The Selfmade Project hebben ze een missie om anderen te inspireren en hun dromen na te gaan door je passie te volgen.

Amerika veroveren

Als enige Nederlanders stonden de tweelingzusjes Esther en Anne dit jaar in de 40 Under 40-lijst van Forbes met Vedder & Vedder. Het Amerikaanse zakenblad geeft aan dat ‘de zusjes kansen zien en deze ook daadwerkelijk benutten, ook wanneer de omstandigheden niet ideaal zijn.’ Vedder & Vedder is onlangs ook begonnen met een wholesale tak, met een speciale collectie die aan offline winkels wordt uitgeleverd.

De Vedder-twins hebben geen investeerders en stopten enkel eigen financiering in het bedrijf. Hun team bestaat inmiddels uit zo’n 65 personen. De grootste droom die de zusjes nog koesteren is ‘world domination’. Oftewel: Amerika veroveren. En ze zijn goed op weg, want de Europese markt is in ieder geval al in the pocket.

Lees ook ons interview met Anne en Esther Vedder: ‘Onze succesfactor is ontstaan uit geldnood’

De Challenger50 van 2023 wordt mede mogelijk gemaakt door: