Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Re:Shark

Re-shark

Youp Overtoom en Jimi Buser ontwikkelen met Re:Shark software voor gepersonaliseerde e-mailmarketing zodat de spambox leger blijft en de conversie hoger is.

Wat: Software voor e-mailmarketing
Wie: Youp Overtoom (22) en Jimi Buser (22)
Sinds: 2023
Website: reshark.io

Re:Shark ontwikkelt software voor gepersonaliseerde e-mailmarketing. Klanten kunnen hun lijst met potentiële klanten zoeken of zelf een lijst met leads uploaden. Vervolgens gaat de software van de Amsterdammers aan de slag om met behulp van kunstmatige intelligentie leads te personaliseren en de juiste persoon binnen een organisatie te benaderen. Iets wat volgens de oprichters uiteraard tot hogere conversie leidt dan traditionele partijen die zich richten op data scraping.

Ondernemersdroom

Het idee ontstond ooit toen Overtoom en Buser met hun recruitmentbedrijf worstelden om aan klanten te komen. ‘Want hoe doe je dat als je geen netwerk of geld hebt om te investeren in marketing?’

Beide heren dromen al van jongs af aan van ondernemen en kozen daarom voor een studie Business Administration. Ze hebben enigszins een atypische studententijd. Naast het borrelen en studeren maken ze minstens 40 uur per week vrij om te werken.

De startup hanteert een SaaS-model, waarbij bedrijven maandelijks 449, 749 of 1.249 euro betalen. Hoe hoger de investering, hoe meer leads en functionaliteiten. Overtoom en Buser zijn pas dit jaar met hun bedrijf begonnen. Desalniettemin wisten ze ASR al te strikken als eerste klant.

Tegenover Quote vertelden ze dat de verzekeraar dankzij hun tool ‘tot veel meer leads’ kwam, terwijl een andere partij de dienstverlening op pauze zette omdat het ‘te succesvol was’.

Kleine investering

Student-investeerder ASIF Ventures ziet ook heil in de plannen en deed een bescheiden investering van 25.000 euro tegen een waardering van zo’n 2 miljoen euro. ‘Hiermee kunnen we meer investeren in de ontwikkeling van onze software, ons netwerk uitbreiden en onszelf bekend maken met het ophalen van groeikapitaal.’

Het doel is om de ronde later uit te breiden naar twee ton, zodat er ook internationaal uitgebreid kan worden. Onlangs liepen al gesprekken met grote Amerikaanse marketingsbureaus over een investering.

De jonge ondernemers dromen ervan om te concurreren met techreuzen als Meta en Google door een krachtig marketingkanaal neer te zetten. En over vijf jaar? ‘Dan opereren we internationaal op een software- en servicemodel’.