Met Naduvi heeft Itai Gross een online interieur-outlet opgezet, waar interieurmerken hun overtollige voorraden kwijt kunnen en consumenten tegen flinke kortingen kunnen inslaan. Naduvi claimt nu al de grootste in Nederland te zijn.
Wat: Online interieur-outlet
Wie: Itai Gross (39)
Sinds: 2019
Website: naduvi.nl
Itai Gross was in 2014 mede-oprichter en co-ceo van interieurplatform Westwing, een aan de Duitse bedrijvenbouwer Rocket Internet gelieerd bedrijf. Ook adviseerde hij andere interieurondernemingen, onder meer over wat zij met hun overstock konden doen. In 2019 besloot hij zijn inzichten en ervaring om te zetten in een eigen startup, waarmee hij in 2020 live ging: Naduvi.
Naduvi is een online interieur-outlet waar interieurmerken hun afgeprijsde artikelen aanbieden. En denk daarbij niet aan een ramsj-achtige marktplaats: voor consumenten worden de producten stijlvol gepresenteerd en Gross doet er alles aan om van Naduvi een inspirerende omgeving te maken. ‘Naduvi heeft de buitenkansjes gevonden en geselecteerd. Daardoor hoeft de consument niet meer op zoek te gaan op verschillende locaties.’
De aanbieders kunnen zelf hun korting bepalen, maar die is altijd 30 tot 80 procent, wat onder andere mogelijk is doordat merken direct aan de consument leveren.’ Tijdens corona bleek die combinatie goud: ‘Wij proberen de mensen thuis de mogelijkheid te bieden om het thuis net even iets prettiger te laten maken in deze moeilijke en onzekere tijd. En dan is het mooi meegenomen om een bureaustoel of tafel bij ons op de website te kopen voor een scherp prijsje.’
Als first mover zien wij een enorm potentieel, zowel nationaal als internationaal
Alle logistiek laat Naduvi over aan de interieurmerken. ‘Dat maakt ons businessmodel aantrekkelijk: het is een asset light propositie zonder logistiek, voorraad of warehouse en met een negatieve werkkapitaalbehoefte.’ Wat Naduvi wel in eigen hand houdt, is de klantenservice. ‘Doordat wij die voor onze rekening nemen, garanderen wij dat de consument altijd op de eerste plaats komt door zowel de beste deal als klantervaring te krijgen.’
Intussen maakt Gross snel vaart met zijn startup, die inmiddels 35 Fte op de payroll heeft staan: ‘We zijn met meer dan 30,000 producten inmiddels de grootste interieur outlet van Nederland. Wij zijn in de afgelopen maanden hard gegroeid en zijn sinds de zomer ook actief in België, dat ondertussen goed is voor 25 procent van de omzet.’ Afgelopen herfst won Naduvi overigens ook de ‘Beste Starter Award’ bij de Shopping Awards Vakprijzen.
Naduvi is zelfs in een vergevorderd stadium om ook in andere markten te gaan lanceren en op te schalen, zegt Gross. ‘De sterke groeicijfers in Nederland na slechts een paar maanden zijn een bevestiging van ons model en de vraag in de markt. Als first mover zien wij een enorm potentieel zowel nationaal als internationaal.’
Gross haalt zijn omzet uit de commissie die hij vraagt van de merken op zijn platform, maar de brandstof voor deze groeimotor komt vooral van investeerders. Dat is een bijzonder gezelschap: naast venture capitalfirma Slingshot Ventures stapten ook tien angel investors in, onder wie Fonq-oprichter Patrick Kerssemakers en IceMobile-oprichter Ralph Cohen.