Geen producten in de winkelwagen.
.
.
Hij rondde een master af in het Zweedse Uppsala, zijn eerste baan voor Heineken bevond zich in Congo en inmiddels werkt hij in Londen: Bas van Kesteren mag een man van de wereld genoemd worden. Aan de andere kant van de Noordzee is hij Global e-commerce Director bij Reckitt Benckiser, de Britse multinational in fast moving consumer goods met merken als Cillit Bang, Airwich and Vanish. Hij heeft in deze rol de leiding over de online verkoop in 27 markten, waaronder de UK, Europa, Australië, Turkije en Rusland.
Naast een liefde voor het buitenland, wordt Van Kesteren ook gekenmerkt door zijn ondernemersgeest. Hij begint na een managementtraineeship bij Ahold een eigen bedrijf, Tictech, waarmee hij het aankoopproces van tickets in goede banen leidt. Ondertussen werkt hij als digital strategy consultant bij SparkOptimus. Maar het buitenland lonkt: voor AB-inbev vertrekt Van Kesteren naar Londen, om daar Ecommerce strategy manager te worden. Vervolgens vertrekt hij naar het hoofdkantoor in België, waar hij de scepter zwaait over de digitale media afdeling.
Na krap drie jaar keert hij terug naar Nederland, om wederom een startup op te zetten: Locomogo, waarmee hij kinderen door middel van het bouwen van treinen probeert te leren programmeren. Zijn functietitel: conductor. Naast het opzetten van dat bedrijf, komt Van Kesteren te werken bij Reckitt Benckiser. Hij houdt zich hier bezig met ecommerce Direct To Customers (DTC), op onder andere platforms als Amazon.
Voor de leiders van de toekomst heeft Van Kesteren een duidelijke visie: zij worden coaches. ‘Ze helpen talent onafhankelijk van senioriteit, om alles uit zichzelf te halen. Daarbij stellen ze ruime kaders, maar ook een duidelijke horizon om naartoe te werken.’ Belangrijk daarbij is het bedrijf waar ze voor werken: ‘Dat moet ruimte bieden aan mensen om hun manier van doen te vinden en geduld te hebben voor andersdenkenden.’ Dat vraagt ook om een andere houding van leiders. ‘Ik heb tijdens de pandemie geleerd dat micromanagement niet nodig is. Goede mensen vinden hun weg vooruit wel.’