Geen producten in de winkelwagen.
.
.
Richard de Haas (1980) is inmiddels zo’n drieënhalf jaar verantwoordelijk voor het Benelux sales team van pakketvervoerder FedEx. Als managing director sales, tevens boardmember, is hij er verantwoordelijk voor 120 fte’s en een jaaromzet van 700 miljoen euro. Daarvoor bekleedde hij commerciële directierollen bij onder meer CleanLease en TNT, het logistieke bedrijf dat in 2016 werd overgenomen door de Amerikaanse werkgever van De Haas.
Zijn corporate carrière ‘lag niet in de lijn der verwachting’, zo zegt hij zelf. ‘Ik ben behoorlijk dyslectisch en mijn schoolactiviteiten verloren het van mijn passie: taekwondo. Ook was ik de eerste uit mijn familie die ging studeren.’
Zijn mentor in de eerste maanden van zijn commercieel traineeship bij het toenmalige TNT Post heeft in 2005 grote impact gehad op zowel zijn carrière als persoonlijke groei. Zijn belangrijkste les? Maak tijd voor jong talent. Of zoals hij zelf zegt: ‘Vergeet niet de lift naar beneden te sturen als je boven bent.’ Nu hij zelf ‘boven’ is, weet De Haas dat hij alert moet zijn in een snel veranderende wereld. De leider van vandaag moet volgens De Haas openstaan voor nieuwe technologieën, lerend vermogen hebben en actief mensen verbinden, met oog voor inclusie en diversiteit. ‘Leiders met perspectief hebben de toekomst en nemen beslissingen met een gezonde balans tussen mens, resultaat en samenleving.’