Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Next Leadership 50 editie 2020

Jurriaan Pouw (E-commerce manager bij Jumbo Supermarkten)

Jurriaan Pouw is verantwoordelijk voor de e-commerce bij supermarktketen Jumbo. Al vanaf de vroege start in 2014 is hij betrokken bij de online activiteiten van het familiebedrijf uit Veghel en de opschaling de jaren daarna. Eerst als financieel directeur binnen de online tak, later als manager e-commerce. Pouw is goed thuis in de foodretail. Zo was hij tot 2015 ook al CFO bij C1000 (en lid van de directie). In zijn rol als financiële topman was hij verantwoordelijk voor de integratie en bedrijfssluiting van C1000 na de overname door Jumbo. ‘Door verschillende overnames en veranderingen in korte tijd heb ik bij C1000 heel veel geleerd en met een aantal heel goede professionals samengewerkt. Ik mag van geluk spreken dat dit op mijn pad kwam.’

Met de webwinkel van Jumbo hebben de supermarktketen en dus ook Pouw grote ambities. Een vloeiend werkende app, bezorging op zondag, het neerzetten van e-fulfilmentcentra: zeker nu de vraag naar online boodschappen dankzij corona definitief in de lift zit, zit Pouw aan de knoppen bij een afdeling waarmee Jumbo al jaren geleden het marktleiderschap op het oog had.

Pouw vervult al met al twaalf jaar leidinggevende functies en constateert dat oude hiërarchische standaarden en structuren definitief gaan veranderen en minder belangrijk worden. ‘De huidige generatie vraagt om een ander type leiderschap. Minder op de inhoud, maar zorgen voor de juiste kaders en omstandigheden waarbinnen de teams met voldoende empowerment de juiste beslissingen kunnen nemen én uitvoeren.’

Zijn ideale bedrijf? Dat heeft een duidelijke missie en identiteit, waar ook echt naar wordt gehandeld. ‘Ook moet er voldoende dynamiek, snelheid en verandering zijn. Met voldoende vrijheid voor eigen inbreng en mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen.’