Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Next Leadership 50 editie 2020

Hans Danhof (Directeur Supply Chain bij Blokker)

Hans Danhof (1988) maakt heel rap naam en carrière, daarbij ongetwijfeld geholpen door zijn scherpe brein. Hoeveel studenten studeren cum laude af in Bedrijfskunde met een 10 voor hun scriptie? Danhof flikte het in 2014, en besloot zijn dubbelstudie in Groningen en Newcastle met het oplossen van een logistieke puzzel binnen een distributiecentrum van Albert Heijn. Twee jaar stond hij als KPMG-consultant aan de zijlijn, voordat hij het avontuur aanging bij Blokker. Dat was in 2016 al volop in de verbouwing om toekomstbestendig te worden, en Danhof adviseerde de bedrijfstop over de noodzakelijke transformatie. ‘Ik gedij het beste in een omgeving met moeilijke puzzels, hoge dynamiek en ambitieuze doelstellingen. Die combinatie heb ik gevonden in de restructuringklus.’ Het bracht hem 2 jaar later tot de functie van Supply Chain directeur. ‘‘De rode draad is de afgelopen jaren geweest dat ik de omslag maakte van een extern adviseur, die moet overtuigen met powerpoints, naar rollen waar je zelf aan de knoppen zit met directe verantwoordelijkheid voor de P&L.’

De grote stappen die Danhof zette, dankt hij ook aan de cultuur binnen het familiebedrijf, waarvan de Blokkerformule inmiddels van de familie is overgenomen door topman Michiel Witteveen. ‘Blokker heeft me de kansen gegeven om sneller in te groeien dan welke club dan ook. De organisatie kent enorme uitdagingen, maar geeft tegelijkertijd ook de ultieme ruimte en vrijheid om het verschil te maken. Ondernemerschap, lef en de vlucht vooruit worden beloond: een fantastische omgeving voor een ambitieuze jonge hond als ik.’

Als jongste MT Next-lid weet Danhof waar een next gen manager voor staat: ‘Jezelf niet te serieus nemen en je eigen ego aan de kant zetten. Dat maakt het werk een stuk leuker voor de rest van de club en geeft de ruimte om samen te werken buiten de traditionele hokjes.’ Om een ideaal bedrijf te zijn voor werknemers, zouden veel corporates eens moeten kijken bij scaleups. ‘Ik heb groot respect voor de manier van werken, de extreme digitalisering en klantgerichte cultuur daar. Ik geloof dat deze bedrijven – meer dan de corporates – in staat zijn hun medewerkers het gevoel te geven dat ze er toe doen en hun bijdrage écht een verschil maakt. En dat is precies waar jonge talenten naar op zoek zijn!’