Geen producten in de winkelwagen.
.
.
Met Charlotte Zelders (1979) fietste de ANWB dit jaar een marketing-zwaargewicht binnen als CMO. Maar liefst twaalf jaar lang werkte ze voor multinational PepsiCo in verscheidene marketing- en digitale functies. Ze begon als brandmanager voor Doritos en sloot haar loopbaan bij de bottelaar af als head of digital acceleration. In 2004 begon Zelders haar professionele carrière ook al bij niet de minste naam: Campina. Ruim vier jaar lang was ze er productmanager voor onder meer toetjesmerk Mona.
Gezien die achtergrond lijkt haar switch van de voedingsindustrie naar toeristenbond ANWB opmerkelijk. Maar aan het toeval laat Zelders echter niets over, want, zoals ze zelf zegt: ‘Ik heb altijd scherp voor ogen gehad hoe mijn volgende stap er idealiter zou uitzien’. Belangrijk bij nieuwe functies vindt Zelders de mogelijkheid om zichzelf te ontwikkelen en uit haar comfortzone te kunnen stappen.
Een goede next gen-leider is volgens Zelders allereerst bescheiden. Al zit je aan de top, je kunt niet alles weten. Dat is geen zonde, volgens Zelders: verzamel daarom een goed team dat je aanvult. Daarnaast wijst ze op het belang van het hebben van een aanpassingsvermogen. ‘Accepteer dat verandering een constante is en inspireer anderen dit ook te omarmen’, zegt Zelders. ‘Wees ten slotte betrokken, oprecht nieuwsgierig naar klanten, werknemers en stakeholders en blijf op de hoogte van de laatste trends.’
De ideale organisatie? Volgens Zelders is dat er een met één met lef, maatschappelijke betrokkenheid en ruimte voor plezier en diversiteit.