Geen producten in de winkelwagen.
.
.
De carrière van Caspár Kam (1982), Sales Director bij Mars Nederland, is een goed voorbeeld waar je kan komen op basis van je competenties in plaats van ervaring. Na vijf jaar in de consultancy gewerkt te hebben, gericht op retail en fast moving consumer goods, en bijna twee jaar bij FrieslandCampina te hebben gewerkt, komt hij bij Kraft Heinz terecht. ‘Zij hebben het aangedurfd om buiten de gebaande paden te gaan door mij zonder enige sales- of leidinggevende ervaring Sales manager te maken.’ Een rollercoaster volgde naar eigen zeggen.
In zijn huidige functie bij Mars had hij eenzelfde ervaring. ‘Mars gaf mij de kans om de gehele Sales club aan te sturen, met wederom een rollercoaster voor mijn persoonlijke ontwikkeling tot gevolg.’
Het past bij Kams persoonlijkheid. ‘Ik weet van mezelf dat ik op mijn best ben als ik uit mijn comfort zone stap om iets nieuws te gaan doen, dan bruis ik van energie en ga ik tot het gaatje om succesvol te zijn.’
Door zijn brede interesse en consultancy ervaring, deed Kam in het begin van zijn carriere veel analytische skills op. Recentelijk is daar ook meer plaats bij gekomen voor soft skills, wat een ‘mooie cocktail’ oplevert.
Daarnaast is er nog een derde eigenschap waar hij als leider zich veel mee bezighoudt: purpose. ‘Consumenten, werknemers en klanten eisen dat je als bedrijf je maatschappelijke rol serieus neemt en dat je actief bijdraagt aan een betere wereld. Het is belangrijk om dat alles leider op een authentieke manier te doen.’ Als gevolg hiervan hoopt Kam toptalent aan zich te binden. ‘Al is dat makkelijk opgeschreven, maar een hele uitdaging om alles daadwerkelijk te realiseren.’