Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Next Leadership 50 editie 2020

Adil Bouchmal (Director Strategy bij DPG Media)

 

Volgens Adil Bouchmal (1986) zijn er stiekem grote verschillen tussen generaties. Jongere generaties nemen geen genoegen met een mooi salaris en vriendelijke collega’s, maar willen ook een bijdrage leveren een betere maatschappij. Mooie woorden, maar dat is niet afdoende om het te schoppen tot Directeur Strategie & Integratie bij DPG Media, zoals Bouchmal. Nieuwsgierigheid is volgens de dertiger datgene wat hem het meest heeft geholpen in zijn loopbaan. ‘Het drijft leergierigheid waardoor je diep graaft om dingen te willen begrijpen.’

Zijn drang naar nieuwigheden bracht hem een gevarieerd arbeidsleven. Na een studie lucht- en ruimtevaarttechniek in Delft en een stage in het Italiaanse Maranello bij de legendarische sportwagenfabrikant Ferrari ging hij niet verder de industrie in, maar begon hij als strategieconsultant bij Capgemini. Daarna stapte hij naar de businesskant over bij VodafoneZiggo, waar hij als strategiemanager actief was. De volgende halte in zijn loopbaan was mediaconcern Sanoma. Bij Nederlands grootste nieuwssite Nu.nl stuurde hij 80 fte aan. Vervolgens maakt hij de stap naar Director Strategy en M&A. Onder zijn begeleiding kwam de overname tot stand van Sanoma Nederland door DPG Media (voorheen de Persgroep, de partij achter dagbladen en websites als Tweakers en Independer). Hij gaf de afgelopen periode leiding aan de integratie van beide bedrijven. Voor jongelingen die net als hij een steil loopbaanpad willen bewandelen, heeft hij een wijs advies. ‘Ik ben er een goed voorbeeld van dat je op relatief jonge leeftijd alle kansen krijgt om je te ontwikkelen in uitdagende rollen. Als je de moeite neemt om je te verdiepen in verhalen, achtergronden en relaties, dan heeft elk project of onderwerp de potentie om leerzaam en interessant te zijn.’