Bouwjaar 1976
Is Group Director Brand, Content & Digital bij Maxeda DIY Group
Goudhaan in 2015
Opleiding Commerciële economie (Hogeschool InHolland), MBA (Erasmus Universiteit, Rotterdam)
A calm sea never made a skillful sailer, luidt het favoriete motto van Roy van Keulen. Dit Goudhaantje houdt wel van een uitdaging dus, en daarom werkt Van Keulen alweer drie jaar in de retail, waar traditionele concerns in zwaar weer verkeren. Ook Maxeda heeft de nodige stormen doorstaan. Van Keulen gelooft dat de toekomst clicks én bricks is. Hij startte zijn loopbaan bij KPN, waar hij het telecombedrijf hielp diversifiëren in CRM. Bij zijn daaropvolgende werkgever TomTom bouwde hij services en online uit, en liet hij de e-commerce-omzet uitgroeien tot tien procent van TomToms totale omzet (die toen 1,4 miljard euro was). Bij Maxeda DIY (Praxis en Formido in Nederland, Brico in België en Luxemburg en Brico Plan-It in België) wil Van Keulen heel de Benelux weer aan het doe-het-zelven krijgen. Of, zoals hij het liever noemt: aan het ‘maken’. Klussen moet niet meer als iets ingewikkelds worden gezien, maar als iets leuks en spannends. “Iedereen is een maker. De balans tussen hoofd en handen is aan het terugkomen. Dat zie je aan kookprogramma’s als Heel Holland Bakt. Maxeda gaat ‘maken’ weer toegankelijk maken voor een breed publiek, op eenzelfde manier als Jamie Oliver heeft gedaan voor het koken.”
Bouwjaar 1976
Is Group Director Brand, Content & Digital / lid directieteam bij Maxeda DIY Group
Goudhaan in 2015 en 2016
Opleiding Commerciële economie (Hogeschool InHolland), MBA (Erasmus Universiteit, Rotterdam)
A calm sea never made a skillful sailer, luidt het favoriete motto van Roy van Keulen. Dit Goudhaantje houdt wel van een uitdaging dus. Daarom werkt Van Keulen al weer vier jaar in de retail, waar de traditionele bedrijven in zwaar weer verkeren. Ook Maxeda, bekend vanb Praxis en Formido, heeft de nodige stormen doorstaan. Maar Van Keulen gelooft heilig in een toekomst van clicks én bricks. Hij startte zijn loopbaan bij KPN, waar hij de telecommer hielp diversifiëren in CRM. Bij zijn daaropvolgende werkgever TomTom bouwde hij services en online uit, en liet hij de e-commerce-omzet uitgroeien tot tien procent van TomToms totale omzet (die toen 1,4 miljard euro was).
Zijn missie is om heel de Benelux weer aan het doe-het-zelven te krijgen. Of, zoals hij het liever noemt: aan het ‘maken’. Klussen moet niet meer als iets ingewikkelds worden gezien, maar als iets leuks en spannends. Van Keulen: 'Iedereen is een maker. De balans tussen hoofd en handen is aan het terugkomen. Dat zie je aan kookprogramma’s als Heel Holland Bakt. Maxeda gaat ‘maken’ weer toegankelijk maken voor een breed publiek, op eenzelfde manier als Jamie Oliver heeft gedaan voor het koken.
Is sinds eind 2014 ook lid van het directieteam van Maxeda. Zit ook in het bestuur van BeCommerce, een belangenvereniging van e-commercebedrijven uit België.