Bouwjaar 1973
Is President en ceo bij Heineken Verenigde Staten
Goudhaan in 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015
Opleiding Bedrijfskunde en Filosofie (Rijksuniversiteit Groningen), Advanced Management Program (Wharton School, University of Pennsylvania)
Onze man in New York, dat was Dolf van den Brink de afgelopen 6 jaar voor bierbrouwerij Heineken. Van den Brink leidde de activiteiten van het heerlijk heldere bier aan de overkant van de Atlantische Oceaan met verve. Onder zijn leiding groeide het marktaandeel van Heineken in het verzadigde Amerika, dat ook nog eens de thuismarkt is van wereldmarktleider en concurrent AB Inbev. Dat deed deze filosoof/bedrijfskundige niet alleen met vernuftige reclamecampagnes, maar vooral door een teamgeest te smeden op basis van vertrouwen, zo legde hij uit in een interview met de New York Times.
Sinds augustus van dit jaar is Van den Brink de nieuwe man in Mexico, de grootste markt voor Heineken volgend op de overname van Femsa Cerveza in 2010. Daar leidt hij de grootste operationele business van Heineken wereldwijd, met meer dan zestienduizend werknemers. Met merken als Tecate, Sol en Dos Equis moet deze filosoof en bedrijfskundige de droom van Heineken waarmaken om de grootste brouwer van Mexico te worden.
Bouwjaar 1973
Is President en ceo Heineken Amerika
Goudhaan 2010, 2011, 2012, 2013
Opleiding Bedrijfskunde en filosofie (Universiteit Groningen), Advanced Management Program (The Wharton School)
Wat een held is deze Dolf van den Brink toch. Hij zette Heineken in de Verenigde Staten opnieuw op de kaart en eerde er de negatieve trend die sinds 2009 zichtbaar was. Het schuimende succes van deze boy wonder met groen bloed – hij werkt al zijn hele carriere voor Heineken – is ook internationaal niet onopgemerkt gebleven. Van den Brink is de enige Nederlander die ook op de Fortune 40 under 40 (zie hier) staat. Van den Brink begon bij Heineken als managementtrainee, in een rol als regional unit controller in Helmond. In de jaren die volgden zette hij onder andere Heineken in Congo op de kaart, waar hij het marktaandeel verdubbelde en de omzet verdrievoudigde, voordat hij naar de moeilijke Amerikaanse markt werd gedirigeerd. Zijn succes in de V.S. is grotendeels te danken aan – hoe kan het ook anders bij een sterk merk als Heineken – slimme reclamecampagnes.
Bouwjaar 1973
Is President en ceo bij Heineken Verenigde Staten
Goudhaan in 2010, 2011, 2012, 2013, 2014
Opleiding Bedrijfskunde en Filosofie (Rijksuniversiteit Groningen), Advanced Management Program (Wharton School, University of Pennsylvania)
Onze man in New York, dat is Dolf van den Brink voor bierbrouwerij Heineken. Van den Brink leidt de activiteiten van het heerlijk heldere bier aan de overkant van de Atlantische Oceaan met verve. Onder zijn leiding groeide het marktaandeel van Heineken in het verzadigde Amerika, dat ook nog eens de thuismarkt is van wereldmarktleider en concurrent AB Inbev. Dat deed deze filosoof/bedrijfskundige niet alleen met vernuftige reclamecampagnes, maar vooral door een teamgeest te smeden op basis van vertrouwen, zo legde hij uit in een interview met de New York Times.
bouwjaar 1973
is ceo Heineken USA
De ultieme goudhaan van Heineken lijkt in Amerika het lek boven te hebben. Over het vierde kwartaal van 2011 werd voor het eerst weer marktaandeel gewonnen, wat een voorzichtig einde betekende aan een negatieve trend die al in 2009 gaande was, het jaar dat Van den Brink naar de VS vertrok. Als hij er werkelijk in geslaagd is om de trend om te buigen kan Dolf van den Brink binnen het Heineken-concern niet meer kapot. We gaan het zien.