Opgericht door: Maarten Hoekstra, Igor Sorko en Daan Faber
In: 2007
Eigenaren: Maarten Hoekstra, Igor Sorko en Daan Faber
Game: Voedingsindustrie
Product: Onder meer Butch & Dutch, rabarberdrank Rabarcello en De Rollende Keukens
Cijfers: worst in de 125 grootste filialen van Albert Heijn
Waarom gamechanger?
Is er in geslaagd om op verschillende manieren een nieuwe lading te geven aan eten en gegeten worden.
Profiel
Het drietal Igor, Daan en Maarten ontwikkelde twintig jaar geleden tijdens hun studententijd een voorliefde voor alles wat met eten en koken te maken heeft. Sinds acht jaar vormen ze het culinaire trio Mister Kitchen. Ze organiseren bijvoorbeeld 'Het weekend van de Rollende Keukens', een eetfestival in Amsterdam, en sinds dit jaar liggen hun vleeswaren in een beperkt aantal Albert Heijn-filialen. Het varkensvlees wordt betrokken van een handelaar die Bon Vivant heet en dat predikaat zou dan vooral het varkensleven betreffen. Bij Peters Farm, de leverancier van het kalfsvlees, zouden de kalveren met skippyballen spelen. Inderdaad, de 'Butch & Dutch'-worsten hebben een verhaal: niet voor niets zijn de afzenders communicatiespecialisten.