Bedrijf: 365SOUP
Game: Voedsel
Omzet: 10 miljoen euro (2012)
Sinds: 2008
Een open blik maakt ruimte zichtbaar, zijn de treffende woorden van Rob Brok, bedenker en ontwikkelaar van 365SOUP. Als je beseft dat hij als vice-president sales in de soepbusiness zit, worden zijn woorden alleen nog maar treffender. Het is voornamelijk om logistieke redenen waarom 365SOUP het spel wat betreft soepautomaten herdefinieert. Men kan namelijk op afstand zien hoeveel soep er op welke machine wordt uitgegeven. Op die manier wordt verspilling tot een minimum gereduceerd en kan het logistieke proces nog beter op de klant worden afgestemd. 'Bovendien heeft de machine als voordeel dat het zelfreinigend is na 12 uur en dat de soep als 'vers' wordt ervaren door consumenten. De soep, gemaakt in Nieuwkuijk, wordt in soepzakken aangevoerd, niet aangelengd met water maar verwarmd tot 70 graden.' Een van de doelen van het bedrijf is om bijvoorbeeld op scholen een kop soep van 200 milliliter onder de 1 euro te verkopen, zodat scholieren een gezonde keuze hebben.