Bedrijf: Knab
Game: Bankieren
Omzet: 5 miljoen euro (2012)
Sinds: 2012
Hij deed het voor het eerst met Alex, dat hij voor 360 miljoen verkocht aan een Amerikaanse partij, en vorig jaar flikte hij het trucje opnieuw, nu met Knab, de 'andere' bank. René Frijters is geen archetypische ondernemer, want hij doet zijn ding gewoon onder de vlag van de grote corporate Aegon (dat hem de bankvergunnig verleende), maar toch: de wereld van de banken op z'n kop zetten, dat verdient respect. Het gaat nog niet zo hard met Knab, lazen we eerder dit jaar. Nu zijn er nog minder dan 30.000 klanten, en het doel is binnen 3 jaar naar de 120.000 te gaan. Frijters had het ongetwijfeld graag sneller zien gaan. Misschien heeft het met de prijsstelling te maken (zo'n 15 euro per maand), misschien met de relatieve onbekendheid. Maar de strategie is in elk geval helder: de klant centraal, de klant moet de bank waarderen en dan bereid zijn te betalen voor de diensten die hij of zij afneemt. Dat hoeven er niet veel te zijn, want zoveel mogelijk moet digitaal gebeuren: bankiers zijn dan bijna overbodig. Als het allemaal lukt, is het natuurlijk een killer-propositie. Nu alleen nog genoeg klanten zover krijgen dat ze overstappen… Meer over Knab: