Wat: Videobellen voor klantcontact
Wie: Rutger Teunissen (37) en Konstantin Goncharuk (32)
Sinds: 2015
Omzet: niet gedeeld
Werknemers: 44
Daagt uit: Zoom, Microsoft Teams, Google Meet
Website: 24sessions.com
In het kielzog van Zoom en Microsoft Teams krijgt ook het Nederlandse 24sessions een flinke corona-boost. Het bedrijf van Rutger Teunissen en Konstantin Goncharuk levert een videoplatform waarmee bedrijven als SNS, Aegon en Vattenfall (goed beveiligde) videogesprekken met hun klanten kunnen voeren. De software levert ook online afspraken, geautomatiseerde klantfeedback en analyse van gesprekken.
Rabobank zet de dienst bijvoorbeeld in voor het geven van hypotheekadvies. Nadat alle filialen eerder dit jaar dicht moesten, schaalde de bank met behulp van 24sessions in een maand tijd op van 3.000 naar 5.000 videobellende adviseurs.
Dankzij de coronapandemie kreeg 24sessions zelfs aanvragen van meer locatiegebonden beroepsgroepen zoals huisartsen, recruiters en monteurs, die vanachter de camera vertellen wat je moet doen bij pech onderweg. Maar de meeste aanwas komt (ook buiten Nederland) vanuit grotere organisaties zoals banken. pensioenaanbieders en overheidsinstanties. Dankzij die groei rekent het Amsterdamse bedrijf dit jaar op een verdrievoudiging van de omzet.
Naast het leveren van de techniek traint 24sessions zijn klanten om videobellen succesvol in te zetten. ‘De consument van nu wil keuzevrijheid, gemak en snelheid’, zegt Teunissen. ’Bedrijven waarvan service bestaat uit persoonlijk advies, die dagen wij uit om hun klantcontact snel te innoveren. Zodat ze niet ingehaald worden door de realiteit van de customer experience die hun klanten gewend zijn van big techs.’
24sessions begeeft zich bewust niet op het gebied van particulier videobellen, of intern videobellen tussen medewerkers. ‘We blijven ons richten op klantcontact, want in die tak weten we dat we de beste oplossing in de markt zijn – misschien wel wereldwijd’, aldus Teunissen eerder tegen Sprout.
Hij merkt op dat videobellen met klanten aan andere eisen moet voldoen op het gebied van privacy, gebruiksgemak en veiligheid. Zo moet 24sessions kunnen garanderen dat een eindgebruiker daadwerkelijk met iemand van de bank aan het praten is. Teunissen en Goncharuk willen hun bedrijf uitbouwen tot de Europese marktleider op het gebied van videobellen met klanten. ‘Door het aantal licenties van huidige klanten te verhogen, zegt Teunissen, ‘maar vooral door onze activiteiten uit te breiden naar nieuwe regio’s in Europa, nieuwe markten en nieuwe toepassingen.’ De investering van 1 miljoen euro die hij vorig jaar ophaalde bij Capital Mils, moet helpen bij die expansie.