Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2018

LevelUp Ventures

Wat: HR voor startups
Wie: Aik Deveneijns (38)
Daagt uit: recruitmentbedrijven
Sinds: 2015
Omzet (2017): 400.000 euro
Medewerkers: 10
Website: Levelupventures.nl

Toen Aik Deveneijns nog manager bij een SaaS-startup was, leerde hij dat het behoorlijk moeilijk is om technologisch onderlegd talent binnen te hengelen. Bij een startup werken, is niet zomaar iets: je moet er vindingrijk en zelfstandig voor zijn en hard willen werken. Het vereist dus nogal wat van een nieuwe collega.

Hoe vind je toch de juiste mensen als techstartup? Daar heeft Deveneijns met zijn nieuwe onderneming LevelUp Ventures iets op gevonden. Transformeerde de marketingwereld langzamerhand naar een wereld van online growth hackers, de recruitmentbranche wordt er een van talent hacking, als we de ondernemer mogen geloven.

Kunstmatige intelligentie

Met LevelUp Ventures wil Deveneijns het sollicitatieproces ook growth hacken. Hij bouwt een ideaal functieprofiel voor een klant en gebruikt vervolgens kunstmatige intelligentie en SEO-technieken om vacatures zo goed mogelijk naar de doelgroep te brengen. Met zijn methode stelt Deveneijns traditionele recruitmentbureaus uit te dagen: “Zij hangen hijgerig aan de telefoon en sturen spammy LinkedIn-berichtjes naar talenten. Dat kan écht niet meer!”

Navolging

LevelUp Ventures stevent dit jaar af naar een totaalomzet van 1 miljoen euro. Dat kan nog veel meer worden, denkt Deveneijns. Hij schat de totale Nederlandse marktomvang op 50 miljoen tot 100 miljoen euro. LevelUp Ventures heeft al navolging gekregen van Scale Force Talent, opgericht door een oud-medewerker van boekingsplatform Treatwell. Ook dit bedrijf richt zich op startups en scaleups.

Deveneijns heeft wel één grote uitdaging: zelf talent vinden. Ondanks al zijn eigen getweak, blijft het voor de ondernemer ironisch genoeg moeilijk om zelf een “nieuwe generatie recruiters” te vinden met de juiste mix van een “frisse geest, datagedrevenheid en de bereidheid om fouten te maken”. “Goede failures beloont ons bedrijf met champagne”, stelt de ondernemer.