Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2016

People’s Avenue

Wat: duurzame kleding
Wie: Roland Wiechert
Daagt uit:  H&M c.s.
Sinds: 2015
Werknemers: 27

Met Infact timmert Roland Wiechert al een paar jaar aan de weg met bedrijfskleding van biologische katoen uit India, met onder andere Audi, Martin Garrix en Staatsbosbeheer als klant. Sinds 2015 heeft hij een modelabel voor de consumentenmarkt: People’s Avenue.

People’s Avenue wil een slag maken door mode uit duurzame materialen voor een breed publiek toegankelijk te maken en doet dat online, via winkels en inmiddels via drie eigen brand stores. Actrice Katja Schuurman, zelf al jaren aan het ondernemen met Return to Sender, is sinds kort het boegbeeld.

Naast kleding van biologisch katoen vind je ook kleding van gerecycled polyester en duurzame houtvezels zoals bamboe in de rekken van Wiechert, die mede met crowdfunding wil doorgroeien door People’s Avenue volgend jaar als franchiseconcept uit te rollen, ook naar het buitenland.

“Ik kwam er per toeval achter dat mode een gigantisch vervuilende industrie is waar 40 miljoen mensen onder erbarmelijke omstandigheden werken. Ik wil laten zien dat duurzame mode kan.”

Of de markt reageert? Zeker: “Binnen 5 jaar zullen de grote modebedrijven vertellen wat ik nu zeg. Wij weten ook dat wij in de gaten gehouden worden door grote mode-investeerders.”