Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2016

Matt Sleeps

Joep Verbunt Matt Sleeps

Wat: Matrassen
Wie: Joep Verbunt
Daagt uit: Ikea en Auping
Sinds: 2015
Medewerkers: 4

Joep Verbunt houdt van een feestje, maakte daar een evenementenbureautje van maar na het Tomatengevecht op de Dam, de Bubbelbadbioscoop en de Discosupermarkt is hij toch echt serieus met Matt Sleeps: online matrassen die betaalbaar en goed zijn. “Matt Sleeps is geboren uit mijn eigen frustratie. Na mijn studententijd wilde ik investeren in een goed matras. Een zoektocht die mislukte, vanwege de talloze keuzes en ontransparante markt met veel te hoge prijzen. Na een uitzending van de ‘Rekenkamer’ zag ik dat een goed matras helemaal niet zo duur hoef te zijn. Tegelijkertijd zag ik een aantal concepten in het buitenland die hier ook op inspeelden. Dat bewees dat deze markt toe was aan een challenger.”

“Bij Matt Sleeps doen we alles anders dan de gevestigde orde. We maken de aankoop van je matras echt leuk, zonder toeters, bellen of kleine lettertjes.” En zonder middle man of showrooms maar mét een niet-goed-geldteruggarantie. “Wij hebben geen showrooms en geen verkopers. Waarom eigen showrooms als je 16 miljoen plekken hebt waar je een matras kunt proberen? Ik neem het op tegen giganten als Beter Bed, Ikea & Auping. Partijen die al jaren op de markt zijn en ook al jaren op dezelfde, saaie, manier hun matrassen verkopen. Matt is relevanter doordat we op de markt echt de beste prijs-kwaliteit, service & beleving aanbieden.”

En Verbunt zou Verbunt niet zijn als hij rond zijn matrassen niet ook een feestje zou organiseren. Dat werd de Matt Hangover Bar, die wereldwijd viraal ging: wie kan bewijzen dat hij of zij een knetterde kater heeft, kan een dagje uitbrakken bij Matt. Het eerste slaapverwekkende evenement uit de koker van deze challenger.

Foto: Charlotte Odijk