Wie: Vincent Rijkers (35), Jimmy (27) en Mark (53) van Dijk
Wat: Fotostudio 2.0
Daagt uit: fotostudio’s
Sinds: 2010
Medewerkers: 25
Naar de fotograaf voor een familieportet kan anders dan in zo’n stoffige fotozaak, vonden reclamefotografen Mark van Dijk en Vincent Rijkers. “Met zo’n ouwe man die zichzelf op de borst klopt als geweldige fotograaf en niet luistert naar zijn klanten. Daar blijven we ver van weg. Bij ons hebben mensen als ze naar buiten komen echt iets leuks beleefd. We leggen onze gasten in de watten, luisteren naar hun wensen en richten de zaken fris in.”
Shoots & More is opgezet als een kopieerbare formule: het leidt beginnende fotografen op, die volgens vaste concepten werken in inmiddels 4 vestigingen. “We hebben dit voorjaar net Den Haag geopend, voor nieuwe locaties gaan we binnenkort zitten om te kijken welke steden passen bij onze formule.”
Een franchiseformule heeft Shoots & More nog niet, maar zou de groei kunnen versnellen. Maar het gaat al hard: vorig jaar werd de fotoketen opgenomen in FD’s Gazellenlijst van snelst groeiende bedrijven in Noord-Brabant.