Wie: Stijn Kruijssen (31), Jeroen Romate (35) en Eric Lang (35)
Wat: Online kleding
Daagt uit: de Zalando’s
Sinds: 2011
Omzet 2015: circa 2,4 miljoen euro
Medewerkers: 17
Wat is het moderne equivalent van drukke winkelstraten als de Kalverstraat? Domeinnamen als boxers.nl, jurkjes.nl en sokken.nl. Stijn Kruijssen en zijn compagnons zetten hun portals en webshops daarom individueel in de markt als nieuwe online A-merken.
Zo willen ze zich onderscheiden van Wehkamp, Bol.com en Bijenkorf, die volgens Kruijssen juist steeds breder uitdijen en zich daarom nog vooral richten op de core business. Kruijsen: “Wij brengen het andere geluid in de e-commerce.” Dat doet hij door zich persoonlijk voor te stellen op de website en die te voorzien van goede fotografie.
In zijn service probeert Fashcom op te vallen met mooie verpakkingen, een gratis cadeau-inpakservice en teksten met een knipoog: “Goed dat je er in deze tijden van economische tijden voor kiest om je geld in sokken te stoppen.” Financiering voor de inmiddels vijf webshops en vijf portals haalden de ondernemers tot nu toe uit eigen zak.
Tekst: Katja Keuchenius