Wie: Tim de Kraker (36) en Margit Thijn (52)
Wat: Loyaliteitsplatform voor bars, clubs & events
Sinds: 2015
Aantal medewerkers: 13
Volgens de Kraker hoeft een geweldige avond geen toeval te zijn. Onze samenleving wordt straks namelijk gedreven door data en digitale verbindingen. De consument en zijn smartphone zijn daar klaar voor, maar de gefragmenteerde horecamarkt nog niet.
Bardoggy daagt de horeca ondernemer 1.0 uit door een digitale verbinding te leggen met zijn gasten. Op de app (al 12.000 keer gedownload) doorzoeken mensen op zoekterm of lokatie alle 22.000 populaire uitgaansgelegenheden in grote Europese steden die Bardoggy via een algoritme op Facebook heeft opgenomen. Daarvan werven tweehonderd barren in Nederland met een betaald abonnement actief mee met aanbiedingen voor Bardoggy-gasten.
Bardoggy geeft deze bars inzicht in bezoekersaantallen, gemiddelde verblijfsduur en geactiveerde producten. De Kraker en Thijn maken zich nu op voor een investeringsronde in Amerika. “In Nederland zijn er maar weinig investeerders met ballen.”