Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2012

PersPagina

Tim van den Tempel (28), Bart Verhulst (39), Sebastien Willems (26)

Wat: platform voor social media releases
Start: 12 oktober 2010
Personeel: 6
Omzet: niet openbaar

[VOTEBUTTON GROUP=”Challenger 50 publieksprijs” ITEM=”PersPagina”]

 

Een beetje bedrijf stuurt tegenwoordig niet alleen een persbericht, maar wil zijn boodschap overbrengen op alle sociale media. Bestaande bedrijven konden wel leuk een persberichtje tikken, maar daar hield het wel zo’n beetje mee op. Bart Verhulst, ceo van PersPagina: “Dan maakten ze het bericht op zoals journalisten gewend zijn, keurig met de vijf w’s en een hoop foto’s. Heel soms zetten ze dan ook nog een pdf’je op de website.”

Maar het begrip nieuws rekt op, en sociale media brengen het nieuws direct bij de klant. Nieuwsberichten moeten dus kort zijn, er moeten beeld, geluid en downloads bijzitten, en er moeten mogelijkheden zijn om te reageren en te delen. Van dit inzicht maakten Verhulst en zijn compagnons een ondernemingsplan. Waar hij ervaring had als directeur van een Utrechtse incubator, hadden coo Sebastien Willems en cto Tim van den Tempel de inhoudelijke knowhow. Met een investering van 50.000 euro van het Dutch Creative Industry Fund en wat sprokkelwerk bij overige financiers konden ze twee jaar geleden met een ton aan kapitaal aan het werk.

Sprout MagazineLees de rest van het interview in Sprout magazine editie 9, die op 22 november verschijnt

Tekst Eefje Rammeloo